בוגרי 8200 מקימים מאיץ סטארטאפים למיזמים חברתיים-טכנולוגיים

מדינת ישראל ידועה בעולם בזכות קהילת ההייטק הענפה שצמחה וגדלה בה בשנים האחרונות. אחד הסמננים החזקים לכך מתבטא בכמות גדולה של מאיצי סטארטאפים וחממות אשר מסייעים ליזמים מתחילים להגשים את חלומם. בעוד שמרבית המאיצים עוסקים בחברות טכנולוגיות בלבד, מאיץ סטארטאפים חדש שהוקם על ידי עמותת בוגרי יחידת 8200 מתמקד דווקא במיזמים בעלי אופי חברתי-טכנולוגי.

התוכנית החדשה הוקמה כתוכנית אחות לתוכנית ההאצה לסטארטאפים עסקיים – EISP 8200 שהוקמה גם היא על ידי עמותת בוגרי 8200. המאיץ החדש, הראשון מסוגו בישראל, שם דגש על סטארטאפים שרותמים את הטכנולוגיה בכדי לשפר את החברה שאנו חיים בה, או מנגד – לענות על בעיה שמטרידה אוכלוסיות רבות. במחזור הראשון ייבחרו חמישה עד תשעה סטארטאפים שיזכו להדרכה ולווי צמוד של בוגרי 8200 מהענף, ולצד זאת גם תמיכה וייעוץ מגורמים בכירים בתעשיית ההייטק הישראלית ובתחומי העשייה החברתית.

כל סטארטאפ שייבחר ילווה במשך חמישה חודשים, במהלכם יינתנו לו כלים רבים שיאפשרו את הוצאת הרעיון אל הפועל. בתקופה זו יקבלו היזמים כלים פרקטיים להקמת הסטארטאפ ולצד זאת גם סיוע בפיתוח המוצר ובאיסוף משאבים לשם המשך הפעילות. בנוסף, יינתן דגש על בניית מודל עסקי לחברות המשתתפות במאיץ בשאיפה להגיע להסכמי שיתוף פעולה עם המגזר העסקי והחברתי.

מחזירים בחזרה לקהילה

 

את הרעיון להקמת מאיץ סטארטאפים חברתי-טכנולוגי העלו שלושה בוגרי יחידת 8200: נטלי קטייב, גיא קצוביץ ואוריה לין – כולם בעלי רזומה מרשים בכל הקשור לעשייה חברתית ויזמות טכנולוגית. בשיחה שערכנו עם לין, קיבלנו הסבר על הסיבות שהביאו להקמת המאיץ החדש ועל חזון שעומד מאחוריו.

אין צורך להיות בוגר 8200. תנאי הכניסה הוא רעיון חברתי-טכנולוגי

לין סיפר כי הרעיון עלה לפני כחצי שנה, כשבסיסו היה “לנסות ולראות איך אנחנו מצליחים לרתום את העוצמה שטמונה ברשת הבוגרים של 8200 לטובת עשייה חברתית”. בשלב מאוחר יותר, הגיע הצוות להבנה שבמקום להתמקד במיזם אחד, יהיה עדיף אולי להתמקד בסיוע לכמה מיזמים באמצעות הידע והקשרים של רשת הבוגרים.

לין הוסיף כי המאיץ החדש, שיתחיל באופן רשמי בחודש אוקטובר, מחפש סטארטאפים שיצטרפו למחזור הראשון והוא מזמין יזמים שנמצאים בשלבי ההקמה הראשונים להצטרף אל המאיץ. “התכנית פתוחה בפני כל אחד ואין צורך להיות בוגר יחידת 8200 בכדי להיכלל בה. תנאי הכניסה הוא רעיון חברתי-טכנולוגי”, סיכם לין.

להגשת מועמדות לתכנית – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים