גאדג’טי מסקר: LG G3 – הרבה מעבר למסך QHD

סמארטפון הדגל LG G3, צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי סמארטפון הדגל LG G3, צילום: גאדג’טי

חברת LG הדרום קוריאנית היא אחת מיצרניות הטכנולוגיה המובילות בעולם ותמיד מצופה ממנה להעניק מאבק אמיתי בשוק המובייל. אחרי שנים בהן כשלה במשימה, הגיעה הגאולה שלה בשנה שעברה עם השקתו של סמארטפון הדגל LG G2. הסמארטפון שזכה להצלחה גדולה בעולם ובישראל, הצליח למתג את LG כאחת היצרניות המובילות, אולם רק המשכיות שכזו הייתה יכולה למקם אותה במעמד זה – וכאן נכנס לתמונה ה-LG G3, סמארטפון הדגל החדש של החברה שמבטיח להיות טוב יותר, חזק יותר, נטול גימיקים ובעל מסך QHD איכותי.

סמארטפון ה-LG G3 הוא שיאו של התהליך שעוברת החברה בשנתיים האחרונות, אחרי שגוגל בחרה בה כמועדפת לייצור הסמארטפונים בסדרת הנקסוס. מכשירי הנקסוס נמכרים לרוב בכמויות נמוכות, אבל הרמה הגבוהה של ה-Nexus 4 הובילה להצלחה מסחרית גדולה יחסית של הבא אחריו – Nexus 5, קצת לפניו השקתו של G2 שללא ספק ניצל את הידע שצברה החברה מהעבודה המשותפת עם גוגל.

סמארטפון הדגל LG G3 זכה לשיפורים רבים ואמיתיים – לא גימיקים, זו גם הסיבה שהסלוגן שבחרה LG כדי לקדמו הוא “Simple is the New Smart” (בתרגום חופשי: פשוט זה החכם החדש). האם הצליח ה-G3 לעמוד מאחורי מילים אלו, כל זאת ועוד בסקירה המלאה.

מפרט

מסך מגע קפסיטיבי בגודל 5.5 אינץ’ מסוג IPS LCD מצופה Gorilla Glass 3
רזולוציית תצוגה QHD (זאת אומרת 2,560X1,440 פיקסלים), 538ppi
מעבד Krait 400 מרובע ליבות בתדר 2.5GHz על גבי פלטפורמת Qualcomm Snapdragon 801
מאיץ גראפי Adreno 330
זיכרון פנימי 2GB RAM או 3GB RAM
נפח אחסון 16GB או 32GB, אפשרות להרחבה באמצעות microSD עד לנפח 128GB
מערכת הפעלה אנדרואיד KitKat 4.4.2 עם ממשק המשתמש LG UI
מצלמה ראשית חיישן 13 מגה-פיקסל, פוקוס לייזר, פלאש LED כפול בשני צבעים, יכולות HDR מובנות, צילום וידאו 4K
מצלמה משנית 2.1 מגה-פיקסל, צילום וידאו 1080p
קישוריות Wi-Fi a/b/g/n/ac, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, Bluetooth v4.0, NFC, IR LED, microUSB v3.1 (MHL), A-GPS
סוללה Li-Po 3,000mAh – נשלפת
מידות גובה – 146.3 מ”מ, רוחב – 74.6 מ”מ, עובי – 8.95 מ”מ. משקל – 149 גרם
שונות Micro-SIM בלבד
גב פלסטיק – דמוי מתכת

מה בקופסא

LG-G3-Boxאריזתו של LG G3 היא מהיותר מינימליסטיות שראינו לאחרונה במכשירי הדגל. הצבע שלה תואם לצבע של המכשיר אותו רכשתם (אנחנו קיבלנו מכשיר כסוף, כך גם האריזה). בחזית האריזה לוגו המכשיר ומעט מתחתיו מוטבעת חתימה באמצעותה מתגאה חברת LG בתואר “החברה החדשנית ביותר של השנה” בו זכתה בתערוכת MWC 2014 מטעם ארגון ה-GSMA.

האריזה של G3 לא כוללת הפתעות מיוחדות ומספקת את המינימום לתפעול המכשיר:

  • מטען קיר חשמלי
  • כבל העברת נתונים MicroUSB-USB
  • אזניות מבית LG עם דיבורית וכפתורי שליטה בנגן המוזיקה
  • ראשי גומי בגדלים שונים להלבשה על האוזניות
  • ניירת: הדרכות, אזהרות, אחריות

עיצוב ואיכות בנייה

אחת הביקורות הגדולות שלנו כלפי סמארטפון הדגל הקודם, LG G2, הייתה שהעיצוב שלו נראה גנרי וחסר השראה. ה-G3 לא שונה ממנו בהרבה, אולם החברה עשתה מאמצים גדולים על מנת לתת לו אופי משלו. בראש ובראשונה מתאפיין המכשיר במסך בעל שטח הניצול הטוב בשוק – 76.4% מהחזית. LG הצליחה להגיע להישג הזה בזכות מיקום כפתורי הניווט בגב המכשיר ויצירת שוליים צרים במיוחד. לכן, למרות גודל מסך מכובד של 5.5 אינץ’, מצליח ה-G3 להרגיש בגודל סביר.

LG-G3-touchאנחנו לא יכולים להגיד שסמארטפון הדגל של LG יהיה פשוט לתפעול עם יד אחת עבור כולם, ההיפך הוא הנכון, אבל הזוויות בצדדיו והגישה הנוחה לכפתורים בגב המכשיר בהחלט תורמים לארגונומיה טובה. הכפתורים בגבו של ה-G3 זכו לרענון לעומת אלו של ה-G2: כפתורי ויסות הווליום מעט שקועים בגוף המכשיר, בעוד כפתור הנעילה (הדלקה/כיבוי) בולט יותר; הכפתורים כולם קיבלו טקסטורה מחוספסת ומראה משופר; הלחיצה נוחה מאוד והם אינם רגישים יתר על המידה.

עיצוב המכשיר אולי לא נראה יותר מידי שונה במבט ראשון, אך כשתאחזו בו לצד ה-G2 תוכלו לשים לב די בקלות להבדלים. חזיתו מצופה כולה זכוכית, ומתחת למסך ממוקם הלוגו על רקע צבע התואם לגבו של המכשיר. העיצוב של גב ה-G3 מדמה מתכת מוברשת, ואם חששנו תחילה שזה ירגיש לנו כחיקוי זול, הרי ש-LG הצליחה להפתיע. המראה המטאלי המוברש והתחושה האיכותית של הפלסטיק הצליחו לבלבל לא מעט אנשים ולגרום להם לחשוב שמדובר במתכת.

LG-G3-backהפתעה נוספת שסיפקה LG מגיעה בדמותו של מכסה סוללה הניתן לפירוק לשם החלפת סוללה, כרטיס סים או כרטיס זיכרון. היה נראה שחברות רבות, כולל LG, החליטו שאנחנו הצרכנים ניאלץ להתפשר על סוללה קבועה, כשרק סמסונג נשארה לבדה במערכה. לשמחתנו החברה ביצעה פניה לאחור ולמדה משהו חיובי מאוד מהמתחרה הגדולה שלה. יש לציין שבמרבית המקרים איכות בנייה גבוהה הלכה בד בבד עם סוללה לא נשלפת, וב-LG הצליחו להוכיח אחרת.

ה-LG G3 הוא לא מהסמארטפונים הקומפקטיים בשוק, עוביו 8.9 מ”מ ומשקלו 149 גרם, אך מדובר בנתונים שוליים נוכח העובדה שמקבלים כאן מסך בגודל 5.5 אינץ’ שאצל מרבית היצרניות היה נכנס לקטגוריית הפאבלטים. למרות העבודה הטובה שעשתה LG בצמצום השוליים ויחס הגוף-מסך, בכל זאת יהיה עליכם להתכונן לכמה ימי הסתגלות לגודלו של המכשיר. ייתכן שלשמרניים יותר הוא יהיה אפילו גדול מידי.

מסך ותצוגה

קטגוריה זו בדרך כלל לא זוכה למיקום כה גבוה, אבל הפעם לא נשאיר אתכם במתח. המסך הוא מרכזו של כל סמארטפון, במיוחד כשהוא תופס 76.4% מחזיתו ומגיע ברזולוציה יוצאת דופן של QHD או 2,560X1,440 המעניקה לו צפיפות פיקסלים אדירה של 538PPI. חברת LG היא לא הראשונה לשלב מסך QHD בסמארטפון הדגל שלה, שכן כמה יצרניות סיניות הקדימו אותה, אבל היא כן הראשונה לעשות זאת מבין היצרניות המובילות. חשוב להדגיש בנוסף שאת המסך מייצרת החברה בעצמה.

LG-G3-Screen-boardersמבחינת איכות התצוגה, עומד המסך של G3 בקו אחד עם האיכותיים ביותר בשוק. הצבעים מדוייקים וזוויות הצפייה מושלמות. מסך QHD מביא עימו כמות פיקסלים עצומה של פי 4 ממסך HD 720P, אולם מעבר להישג הטכנולוגי קשה לראות את היתרון שלו בשימוש היום-יומי לעומת מסך Full HD סטנדרטי. בעת גלישה בדפדפן הטקסט חד מאוד, אך מרבית האפליקציות לא מותאמות לרזולוציה כה גבוהה ולא מנצלות אותה. ההתרשמות המשמעותית ביותר שלנו מהמסך הייתה בניגון וידאו הדגמה ברזולוציית QHD שהטמיעה LG בגלריה. הוידאו כל כך חד עד שהוא מספק תמונה הנראית כתלת-ממדית. החדות מרהיבה ואנחנו מקווים לראות בקרוב גם משחקים שיותאמו לרזולוציה זו.

LG-G3-Screenהחסרון הגדול ביותר של מסך ה-G3 הוא ברמת הבהירות שלו, שלא מספקת תוצאות טובות כמו של המתחרים HTC One M8 ו-Samsung Galaxy S5. מסך ה-S5 מצליח להגיע לבהירות מקסימלית גבוהה יותר וגם למינימלית נמוכה יותר. כתוצאה מהבהירות הבעייתית, ביצועי המסך באור שמש מאכזבים והוא מתקשה להתמודד עם השמש הישראלית החזקה. הצבעים של ה-One M8 הרגישו לנו חיים ואמיתיים יותר, כך שלמרות כמות הפיקסלים העצומה, החדש של LG לא לוקח בהליכה את הקטגוריה הזו. אנחנו מאמינים שדגמים עתידיים של מסכי LG ישפרו את הנקודות הללו.

חומרה וביצועים

סמארטפון ה-LG G3 לא מכונה לשווא כמכשיר דגל, הוא מגיע עם המפרט העצמתי ביותר בשוק שבליבו ערכת השבבים המוצלחת Snapdragon 801 עם מעבד מרובע-ליבה 2.5Ghz ומאיץ גרפי Adreno 330. למרבה הפלא, LG בחרה להשיק שני דגמים של סמארטפון הדגל עם שינוי קל במפרט: האחד עם זיכרון פנימי 2GB RAM ונפח אחסון 16GB והשני עם זיכרון פנימי 3GB RAM ונפח אחסון 32GB. אנחנו קיבלנו את דגם ה-3GB RAM.

המפרט, כמו אספקטים נוספים של המכשיר, הולך באותה גישה של “פשוט זה החכם החדש”

כמו במכשירי דגל אחרים המבוססים על ערכת השבבים Snapdragon 801, דוגמת Galaxy S5 ו-One M8, גם ה-G3 מספק ביצועים מעולים. ההבדלים היחידים ביניהם הוא ממשק המשתמש, שמידת יעילותו תשפיע על החוויה שתקבלו בעת השימוש. לעיתים רחוקות הוא נוטה לקרטע, כפי שחווינו עם ממשק ה-TouchWiz של סמסונג. מלבד זאת, מדובר במכשיר מהיר מאוד ללא בעיות בולטות ברמת הביצועים.

נדגיש שבפני ערכת השבבים והמאיץ הגרפי שלה עומד אתגר לא פשוט: דחיפה של כמות פיקסלים אדירה למסך. לכן, כל פעולה שתבצעו עם המכשיר מפעילה עליו יותר עומס מאשר אותה פעולה במכשיר בעל מסך Full HD. העובדה לא מנעה מה-G3 לספק ביצועים מצויינים, אפילו כשביצענו ניגון וידאו כבד מאוד ברזולוציית QHD. פעולות הניווט בוידאו עצמו, הניגון והיציאה ממנו היו בעלות זמני תגובה טובים מאוד וחייבים להעריך זאת. המכשיר נוטה להתחמם אחרי צפייה ממושכת בוידאו ומשחקים, בדיוק מאותה סיבה עליה פירטנו.

המפרט, כמו אספקטים נוספים של המכשיר, הולך באותה גישה של “פשוט זה החכם החדש”. ה-LG G3 לא כולל גימיקים חומרתיים וחיישנים שונים ומשונים. אין כאן קורא טביעות אצבע או מד דופק – רק פוקוס לייזר עליו נרחיב בהמשך. במקום בגימיקים, השקיעה LG בשיפור המפרט והרכיבים השונים שבו.

מערכת ההפעלה וממשק המשתמש

LG-G3-screen-orderמערכת ההפעלה של LG G3 הינה אנדרואיד 4.4.2 KitKat ועליה ממשק משתמש מותאם ודי קרוב לזה המקורי של אנדרואיד. בחלקים רבים אף ניתן להבחין באלמנטים שנחשפנו אליהם כחלק משחרור L העתידי של מערכת ההפעלה. למען האמת, LG עשתה מהפך של ממש: אם ממשק המשתמש של G2 היה פחות אטרקטיבי בעינינו, הרי שזה החדש בו עושה שימוש ה-G3 עובר כעת למקום השני אחרי Sense מבית HTC, ומכמה סיבות:

ראשית, LG צמצמה משמעותית את התוספות המעצבנות (דוגמת אנימציות מיותרות) שלא הוסיפו לאינטואיטיביות של הממשק. שנית, החברה שינתה לגמרי את סכמת הצבעים ועברה לשימוש באייקונים שטוחים בדומה למה שראינו ב-iOS 7. מדובר במהפך עיצובי שמאוד אהבנו. האפליקציות השונות קיבלו כל אחת צבע דומיננטי משלה, כך למשל לאפליקציית החייגן צבע טורקיז וללוח השנה צבע אדום. הווידג’טים גם הם זכו למראה שטוח יותר, גם כאן לחיוב.

המעבר של הכפתורים לגב המכשיר אילץ את LG למצוא פתרון לפתיחת המסך מחלקו הקדמי. לכן, חשפה החברה עוד עם ה-G2 את אפשרות ה-Knock Knock לפתיחת המסך על ידי הקשה כפולה עליו. LG G3 עושה זאת טוב בהרבה ממה שראינו עם ה-G2 ו-G Flex: כמות הפעמים שהיינו צריכים לחזור על הפעולה בכדי שתתבצע הייתה כמעט אפסית.

וילון ההתראות זכה גם כן לרענון נדרש: LG זנחה את תפזורת הרכיבים השטותיים, וכעת ניתן למצוא בוילון ההתראות שורת קיצורי דרך להגדרות מהירות, ומחוונים לשינוי בהירות המסך ועוצמת השמע. הבחירה באייקונים ללא רקע בהחלט מעניקה תחושת ניקיון מענגת. עוד מספק וילון ההתראות יכולות מיוחדות לממשק המשתמש של ה-G3 דוגמת אפליקציית QuickMemo+ המאפשרת צילום מסך ועריכתו במהירות ואת אפליקציות QSlide הצפות, הכוללות חייגן, דפדפן, מחשבון, הודעות ועוד.

LG-G3-drawerהחולשה הגדולה ביותר בממשק המשתמש של ה-LG G3 היא ממשק ריבוי המשימות החדש. LG בחרה בתצוגת רשת של כרטיסיות תצוגה מקדימה של האפליקציה, בדומה לממשק HTC Sense. הבעיה היא שסגירת אפליקציה דרך הממשק תתבצע על ידי משיכה שמאלה או ימינה של הכרטיסיה, ולא למעלה כמו שאולי היינו מצפים.

LG מספקת אפשרויות רבות להתאמה אישית. ניתן כמובן לערוך את מסכי הבית עם אייקונים, ווידג’טים ורקעים, כשבנוסף ניתן גם לבחור את המיקום של מגירת האפליקציות. עוד ניתן יהיה לבחור אילו כפתורי ניווט יופיעו בתחתית המסך ומה יהיה הסדר שלהם. לצד כפתור החזור, בית וריבוי המשימות, ניתן למקם גם קיצור דרך לפתיחת וילון ההתראות, המסך המפוצל (לצפייה בשתי אפליקציות בו זמנית), אפליקציות QSlide ו-QuickMemo+.

מצלמה

חברת LG הצליחה להרשים אותנו מאוד עם מצלמתו של ה-G2, ואפילו התעלתה על עצמה עם המצלמה של סמארטפון הדגל החדש G3. עדיין מדובר במצלמה בעלת חיישן 13 מגה-פיקסל, אך כאן היא זוכה למספר שדרוגים: מייצב תמונה אופטי, פלאש LED כפול בשני צבעים ופוקוס לייזר המשולב לראשונה בסמארטפון. המצלמה לא כוללת גימיקים כמו החיישן העצום של סוני או מערך המצלמות של HTC – היא פשוט עושה את העבודה. שוב, “פשוט זה החכם החדש”.

ממשק המצלמה של LG הוא בין הפשוטים ביותר שראינו בשנים האחרונות: מאוד ידידותי למשתמש עם מספר מועט של כפתורים. המשמעות היא שאולי לא תוכלו לשנות פרמטרים רבים ידנית, אבל האמת שאין בכך צורך על פי התוצאות שהצלחנו לקבל. בחלקו הימני של ממשק המשתמש כפתורי צילום הסטילס, הוידאו וקיצור דרך לגלריה. בצידו השמאלי אפשרויות להחלפה בין המצלמות (אחורית או קדמית), כיבוי והפעלת הפלאש, מצבי הצילום וההגדרות. יכולת חביבה ששולבה היא האפשרות לביצוע צילום כשהמצלמה מזהה קמיצה של אגרוף, שימושי מאד ללכידת תמונות “סלפי”.

LG-G3-Cameraמצבי הצילום מעטים: אוטומטי, מג’יק פוקוס (לשינוי הפוקוס אחרי הצילום), פנורמה וכפול (צילום קדמי ואחורי בו זמנית). כפי שציינו, אין מצב ידני, וזה הדבר היחידי שבאמת חסר לנו וכנראה שגם למשתמשים המתקדמים יותר. ניתן לצלם תמונות ברזולוציה מקסימלית של 13 מגה-פיקסל וקטעי וידאו באיכות 4K. כמו כן, ניתן לצלם וידאו בהילוך איטי ב-120 פריימים לשנייה.

הדגמת וידאו 4K עם בדיקת מייצב התמונה האופטי:

הדגמת וידאו 4K בתאורה מאתגרת:

המצלמת של ה-LG G3 מספקת תוצאות מהיותר טובות שנתקלנו בהן ומצליחה לתת מאבק ראוי למצלמתו של ה-Galaxy S5 שכל-כך הרשימה אותנו. חסרון בולט של המצלמה הוא הקושי שלה להתמודד עם מקור אור מאחורי נושא התמונה. לרוב הוא יצא חשוך כמעט לגמרי, גם כאשר הפעלנו את יכולת ה-HDR. הצבעים בתמונות מוקצנים במרבית המקרים, אך לא תמיד לרעה, זה גרם לתמונות להיראות חיות יותר. איכות התמונה בתנאי תאורה בעייתיים מעט מאכזבת: הפלאש הצליח להוכיח עצמו ותורם ללכידת תמונה בצבעים אמיתיים, אך רק כאשר הנושא בתמונה היה קרוב. צילום למרחב חשוך נראה מגורען מאוד והעיבוד הדיגיטלי בולט.

LG-G3-buttonsהיכולת המרשימה ביותר של מצלמת ה-LG G3 מתבצעת באמצעות קרן לייזר, זו מסייעת לביצוע מיקוד מהיר ביותר על אובייקטים, גם בתנאי תאורה בעייתיים. ניתן לראות בדוגמאות למטה את הניסיונות לצלם עטלפים בחושך ומסוק של צה”ל באוויר.

פוקוס הלייזר מספיק מהיר למסוק, לא לעטלף

סוללה

חברת LG לא שמה דגש מיוחד על הסוללה ושילבה ב-G3 את אותה אחת בקיבולת 3,000mAh. תחילה היה חשש שמסך גדול ברזולוציית QHD יהווה מקור לזלילת סוללה, ומבדיקתנו – אין זה המצב. סוללת המכשיר החזיקה בקלות יום שלם של פעילות סטנדרטית עם שליחת וקבלת הודעות דוא”ל, הודעות, גלישה באינטרנט וצפייה ביוטיוב. ימים “קשים” יותר שכללו שימוש רב באפליקציית הניווט Waze לא עשו חסד שכזה עם הסוללה, אבל בכל זאת הצלחנו להחזיק מעמד עד לשעות הערב. נדגיש שהטעינה עצמה מהירה במיוחד.

LG-G3-Backבדומה ליצרניות אחרות, גם LG שילבה ב-G3 מצב מיוחד של חסכון בסוללה, אם כי לא מושקע כמו “מצב השחור-לבן” של סמסונג. אם הגענו ל-10 אחוזי סוללה אחרי עבודה רציפה עם המכשיר, מצב החסכון הוסיף בקלות עוד כמה שעות של שקט נפשי.

סיכום

די קשה היה לנו להגיד את זה אחרי הצלחתו של LG G2, אולי מתוך חשש שהיא חד פעמית, אבל עכשיו כבר אפשר. חברים, מהפך! סמארטפון הדגל החדש LG G3 הוא המכשיר שצריך לנצח בשנת 2014. אין מדובר במכשיר מושלם, אבל היכולות המגוונות שהחברה שילבה בו – פשוט עובדות. המפרט העצמתי, העיצוב המשופר וממשק המשתמש נטול הגימיקים וקולות מהטבע, הופכים את ה-G3 למתמודד ראוי על הכיס שלכם.

מסך ה-5.5 אינץ’ של ה-LG G3 הוא סוג של חרב פיפיות, מצד אחד הוא איכותי ביותר, אך מצד שני גודלו לא יתאים לכולם ולא יהיה נוח מספיק למי שרגיל לאחוז את המכשיר ביד אחת. זהו סוג של הימור שבחרו ב-LG לקחת ומעניין יהיה לראות אם הוא יפגע בנתוני המכירות של קודמו בחודשים הקרובים.

LG G3 הוא אחד המכשירים היותר יעילים שראינו בשנים האחרונות ואנחנו שמחים לראות שהיצרנית הקוריאנית לא נסחפה אחרי שכנתה מבית, סמסונג, ולא העמיסה גימיקים שונים ומשונים שבמרבית המקרים לא עובדים טוב. במקום זאת, השקיעה החברה בהפיכת הדברים הרעים לטובים, ואת הטובים לטובים יותר. כל אלו מציבים את ה-G3 בראש הפירמידה של מכשירי האנדרואיד בשוק המובייל הישראל והעולמי.‎‎

מה אהבנו
|
 מסך איכותי ביותר
פוקוס לייזר מהיר במיוחד
 ממשק משתמש משופר משמעותית‎
|
מה לא
|
עשוי להיות גדול מידי למרבית משתמשים
 נראה ומרגיש כמו מתכת, אבל עדיין פלסטיק
|
מחירים (16GB)
|
שוק פתוח: החל מ-2,734 שקלים
 היבואנית הרשמית רונלייט: 3,599 שקלים
 אורנג’: 3,299 שקלים
 פלאפון: 3,299 שקלים
 סלקום: 3,290 שקלים
|
ציון סופי

9.2
מומלץ!
האריזה ותכולתה

|

8

עיצוב ואיכות בניה

|

8

חומרה וביצועים

|

9

מסך ותצוגה

10

מערכת ההפעלה וממשק משתמש

|

9

מולטימדיה

|

9

סוללה

|

8

מצלמה

|

9


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים