תוצאות מעורבות לגוגל: ההכנסות זינקו והמניה קרובה לשיא אך הבכירים ממשיכים לעזוב

לאחר תום המסחר בבורסות ביום חמישי האחרון, פרסמה ענקית החיפוש גוגל את דוחותיה הכספיים והתוצאות מעורבות. ההכנסות ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-15.96 מליארד דולר מול ציפיות אנליסטים של 15.61 מיליארד דולר ועלייה של 22% מהרבעון המקביל בשנה שעברה. בשורה התחתונה, התוצאות פחות קורצות לבעלי המניות, שכן החברה הציגה רווח של 6.08 דולר למניה מול תחזיות של 6.25 דולר למניה.

התגובה המיידית לדו”ח היתה הססנית אך כבר ביום שישי זינקה מניית החברה בכ-4 אחוזים ועומדת עתה כפסע מהשיא הקודם שנקבע בסוף פברואר השנה. הסוד טמון במדדים שבאמת חשובים למשקיעים בגוגל: מספר הקליקים עליהם משלמים המפרסמים זינק ב-25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מחיר ממוצע לקליק אמנם ירד ב-6% לעומת שנה שעברה, אבל עקף את התחזיות והוצאות התעבורה (TAC – תשלומים לשותפים ומזרימי טראפיק אחרים) הציגו ירידה זה רצופה זה 4 רבעונים, מ-25% בשנה שעברה ל22.9% מסך ההכנסות בעדכון האחרון.

google-stock-1Q2014-report

הקשיים בהמשך הדרך

מעבר לכל המספרים היבשים שגרמו למשקיעים לדחוף את מחיר המניה מעלה, ברור שלגוגל יש גם כמה בעיות. בזירת המובייל לגוגל יש מתחרים חזקים כשבראשם פייסבוק. לפי תחזית של eMarketer, אם ב-2012 הנתח של גוגל עמד על 52.6% במובייל, הרי שהשנה הוא צפוי לרדת ל-50.2%. פייסבוק מנגד, העלתה את חלקה בשוק זה מ-5.4% ב-2012 ל-22.3% בשנה זו.

בהודעה נלווית לדו”ח הרבעוני, נמסר כי מי ששימש כסמנכ”ל החטיבה העסקית בחברה, ניקש אורורה (Nikesh Arora), עוזב את תפקידו ויעבור לסופטבנק, תאגיד טכנולוגיה יפני, שם ישמש כסגן נשיא החברה ומנכ”ל חברת הבת שעוסקת באינטרנט ומדיה. אורורה אחראי בין היתר לרווחיותה העצומה של גוגל והיה השכיר המרויח ביותר בחברה עם שכר של 51.1 מיליון דולר בשנה.

הצצה לאחור

גוגל חוותה מספר נטישות גדולות בשנה האחרונה: ראש פרוייקט גוגל+ (ויק גנדוטרה), האדם אחראי לכל תחום אנדרואיד (הוגו בארה) שעבר ליצרנית הטלפונים הסינית Xiaomi, מנהל תחום Google X וחלוץ בפרוייקט הגלאס שהודיע על מעבר לאמזון בשבוע שעבר (בבק פרביז) ופרשה שמסעירה את החברה ואת עמק הסיליקון בחודש האחרון – מותו של בכיר בגוגל ממנת יתר של הירואין שהוזרקה לו על-ידי נערת ליווי יוקרתית על יאכטה. לפי מספר דיווחים, אותו בכיר היה מעורב בפרוייקטי גוגל גלאס וגוגל X וניתן רק להניח שמותו עלול לפגוע בהתקדמות הפרוייקטים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים