חברת Nvidia מכריזה על Shield Tablet: טאבלט לגיימרים עם בקר שליטה ייעודי

חברת Nvidia משנה היום כיוון ומצטרפת לטרנד המכשירים הניידים בעודה נוטשת את קונסולת המשחק שהוצגה לפני כשנה וחצי במסגרת Project Shield. יצרנית השבבים שמה עתה יהבה על גזרת הטאבלטים ומציגה את Shield Tablet, המשלב בין שני מוצרים שהציגה בעבר בנפרד – טאבלט ובקר המהווה קונסולת משחק לכל דבר.

הטאבלט החדש של Nvidia מגיע עם מסך 8 אינץ’ ברזולוציית Full HD 1080p ובליבו פועמת ערכת השבבים Tegra K1 הכוללת את מעבד ה-4 פלוס 1 של החברה המציע ארבע ליבות בתדר 2.3GHz עם ליבה נוספת לעיבוד פעולות פשוטות יותר, ואת המעבד הגרפי Kepler בעל 192 ליבות גרפיות. ה-Shield Tablet יגיע עם שתי מצלמות 5 מגה-פיקסל ועם זיכרון פנימי העומד על 2GB RAM, כאשר הסוללה צפויה לספק עד 10 שעות שימוש (ככל הנראה פחות עבור גיימרים). 

טאבלט אנדרואיד לגיימרים

הטאבלט מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד וב-Nvidia דואגים להדגיש את הדבר במיוחד, שהרי ישנה השפעה גדולה כיום ברכישת מוצרים אשר מאחוריהם עומדות חנויות אפליקציות ומשחקים עשירות כמו בפלטפורמות האנדרואיד ו-iOS. עם זאת, בחברה פיתחו למעלה מ-400 משחקים, מהם כ-180 ייתמכו בטאבלט וניתן יהיה לשחק בהם באמצעות בקר שליטה, גם אותו חושפת היום Nvidia.

בין המשחקים שמדגישה Nvidia נמצאים Trine 2, War Thunder, Talos Principle, Portal ו-Half Life 2.

הרמקולים בצידי הטאבלט צויידו בטכנולוגיה של חברת PureAudio וישתמשו ב-DualBass (בס כפול) כדי להשמיע צלילים חזקים ואיכותיים ככל שניתן לקבל בטאבלט. דרך המכשיר ניתן יהיה להתחבר לחשבון ה-Twitch כדי להזרים משחקים ישירות לערוצים יעודיים, כאשר המצלמה הקדמית יכולה לשמש גם היא לשידור וידאו תמונה בתמונה ישירות לאינטרנט.

בקר השליטה

בקר השליטה החדש, Shield Controller, שישמש לשליטה בטאבלט בזמן משחק, מציג מבנה מוכר למדי, אך כולל מספר שינויים. במשולש הכסוף בראש הבקר ניתן לראות את שלושת כפתורי השליטה המוכרים לכל בעל מכשיר מבוסס מערכת ההפעלה אנדרואיד, אולם אלו ישמשו לפעולות נוספות כמו שליטה במשחקי מחשב והזרמת תוכן וידאו בלחיצת כפתור.

nvidia-shield-controller

בחלקו הנגדי ניתן לראות משטח מגע הכולל גם כפתורי ויסות ווליום, כאשר כפתורי השליטה במשחקים עצמם דומים מאוד לאלו אותם זכינו להכיר לאורך שנים על גבי קונסולות משחקים שונות כגון Xbox 360. לטאבלט ניתן יהיה לחבר עד 4 בקרי משחק בשימוש ב-Wifi Direct, אשר לטענת החברה יספק חווית משחק רציפה יותר מהשימוש בבלוטות’, בו השתמשה ה-Nvidia Shield כמו גם קונסולות משחק ניידות אחרות.

Nvidia Shield Tablet יגיע בשני דגמים הנבדלים ביניהם בנפח האחסון (16/32GB), הניתן להרחבה באמצעות כרטיס microSD, ובאפשרויות הקישוריות (WiFi/3G-LTE), כאשר מחירו ההתחלתי עומד על 299$ עבור גרסת ה-16GB בעלת תמיכה ב-WiFi בלבד ועבור 100$ נוספים ניתן לקבל את גרסת ה-LTE של הטאבלט עם נפח אחסון של 32GB. יש לציין כי בקר השליטה והכיסוי אותם חשפה החברה לצד הטאבלט נמכרים בנפרד, אולם עם הטאבלט יקבל כל רוכש גם עט סטיילוס.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים