חנות ה-Google Play מקבלת ריענון עיצובי בהשראת Android L

חברת גוגל מכינה את הקרקע לקראת הפצת שחרור L של מערכת ההפעלה אנדרואיד. עדכון חדש לחנות ה-Google Play מעניק למשתמשים הצצה ראשונה לשפת העיצוב החדשה, Material Design, שתאפיין את מרבית שירותי החברה. העדכון ליישום איננו זמין לכלל המשתמשים, הפצתו מתבצעת באופן הדרגתי וצפויה להסתיים בתוך שבועות בודדים.

דיווחים ראשונים על עיצובה החדש של חנות היישומים (והתכנים) התקבלו בתחילת השבוע שעבר על ידי אתר הטכנולוגיה Android Police, שבשלב מאוחר יותר סיפק גם תמונות שתיארו באופן די ברור את עבודתה של גוגל. אף שעמוד המוצר (של אפליקציה, סרט או אלבום) קיבל מראה חדש לגמרי, שאר אזורי החנות נותרו כשהיו, מה שייראה קצת מוזר בעקבות שימוש בשתי שפות עיצוב שונות.

google-play-music-newבחודש שעבר הציגה גוגל את Material Design כשכבת ממשק בעלת מראה נקי, צבעוני, מרווח ומינימליסטי. את המאפיינים הללו מימשה החברה בגרסה החדשה של החנות: בראש העמוד ישנה תמונה גדולה המייצגת את הפריט ומתחתיה הפרטים הרלוונטיים כגון שם המפתח, כמות הורדות, ממוצע דירוגים וביקורות שהתקבלו מהמשתמשים. הגלילה בעמוד מעט ארוכה, ואנחנו מקווים שגוגל תמצא לכך פתרון יעיל, בעיקר בשל העובדה שלחצני השיתוף ממוקמים כעת מתחת לביקורות.

שינויים נוספים שבוצעו בגרסה החדשה: לחצני הדירוג הוגדלו; תיאור אפליקציות (כמו גם של ספרים וסרטים) יוצג במסך מלא; רשימת העדכונים שבוצעו בגרסאות חדשות תוצג רק בעבור מי שביצע התקנה.

כפי שציינו בתחילה, העדכון מתבצע באופן הדרגתי וצפוי להגיע לכלל המשתמשים בקרוב. מי שלא מעוניין לחכות יכול לבצע הורדה והתקנה ידנית של החנות החדשה – לחצו כאן להורדת קובץ ה-APK (גרסה 4.9.13).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים