סלקום מודיעה על הפעלה מסחרית של רשת ה-4G LTE

אחרי פרטנר, מגיע גם תורה של סלקום: ספקית הסלולר הגדולה בישראל הודיעה הערב (ה’) על הפעלה מסחרית של רשת הדור הרביעי שלה. בדיוק כפי שהצהיר והגביל משרד התקשורת, גם סלקום תבצע הפעלה ברצועת תדר של 5 מגה-הרץ על תחום ה-1800MHz, זאת החל מיום ראשון בשבוע הבא ועד לסגירת מכרז התדרים בעוד כמה חודשים.

לסלקום ישנם מאות אתרי כיסוי שביכולתם לקשר את הלקוח לרשת הדור הרביעי, אך לצערנו הפריסה בשלב זה קטנה ביחס לזו של המתחרה פרטנר. הערים הראשונות בהן תתאפשר גלישה בדור הרביעי של סלקום הן גבעתיים, הוד השרון, הרצליה, חולון, כפר-סבא, פתח תקוה, ראשון לציון, רמת גן, רמת השרון, רעננה, תל אביב-יפו ובת-ים. החברה מדגישה כי נעשים מאמצים להרחיב את הפריסה עד לסוף השנה הנוכחית.

לקוחות סלקום שברשותם מכשירים תומכים יצורפו לשירות באופן אוטומטי והדרגתי, אולם מי שמעוניין בהצטרפות מידית למען גלישה במהירות גבוהה החל מיום ראשון הקרוב, יוכל לבצע הרשמה מקוונת באתר החברה ללא כל תשלום. להצטרפות לחצו כאן.

ניר שטרן, מנכ”ל סלקום, מסר את ההצהרה הבאה:

סלקום גאה לאפשר ללקוחותיה, החל מיום ראשון, ליהנות ממהירויות הגלישה של הדור החדש ולהעניק להם חווית שימוש ורמת ביצועים שלא הכירו. במקביל, החברה ממשיכה בפריסה מואצת של רשת דור 4.5 תומכת LTE Advanced המתקדמת בעולם שתופעל בכפוף לזמינות תדרים ולאישורי משרד התקשורת ותאפשר גלישה במהירות של עד 300 מגה.

ההמתנה עוד לא הסתיימה

LTE-4gמאחר ומכרז התדרים עוד לא הושלם, אישר באחרונה משרד התקשורת את הפעלתן של רשתות דור רביעי על רצועת תדרים קטנה יחסית של 5MHz בלבד על תחום ה-1800MHz בו מופעלות כיום רשתות בטכנולוגיות ישנות יותר. פלאפון, שאין ברשותה רצועות תדרים בתחום זה, קיבלה בהשאלה מהמשרד רצועה ברוחב 5MHz וצפויה לבצע את הפעלת הרשת שלה בקרוב.

בעקבותיה המהלך הנמהר של פרטנר, הצהירה פלאפון שגם היא תשיק רשת LTE “תוך ימים”, אך הדבר עוד לא קרה. סלקום, מנגד, בחרה לשמור על שתיקה והיום כאמור היא מקדימה את פלאפון ומשיקה את רשת הדור הרביעי שלה, אשר נבנית בסיועה של חברת נוקיה סולושנס ועם תמיכה בדור 4.5 (LTE-A). חשוב לזכור שבשלב זה לא תציג הרשת של סלקום את מלוא היכולת, זאת בעיקר בשל העובדה שטווח העבודה שלה קטן משמעותית מזה הדרוש לאכלוס כמות גדולה של מנויים. הפעלה מלאה תתבצע רק כשיסתיים מכרז התדרים.

שם ספקית הסלולרהישענות על תשתיתצפי להפעלת הרשת
אורנג'עצמאיתהופעלה
פלאפוןעצמאיתהופעלה
סלקוםעצמאיתהופעלה
012 מוביילאורנג'הופעלה
הוט מוביילאורנג'בביצוע
YouPhoneאורנג'לא ידוע
רמי לוי תקשורתפלאפוןהופעלה
גולן טלקוםסלקוםלא ידוע
הום סלולרסלקוםלא ידוע
עדכון אחרון: 29 באוקטובר, 2014


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים