גוגל מעדכנת את דפדפן כרום למפתחים ושמה במרכז את הניהול והפיקוח על משתמשים

תפריט הגישה לניהול חשבונות המשתמש בדפדפן

גוגל מעדכנת את גרסת המפתחים (Version 38.0.2125.0 dev) של דפדפן כרום עם גישה ויזואלית ונוחה יותר השמה במרכז את ניהול חשבונות המשתמשים. פונקציה זו הושקה בינואר השנה ומאפשרת למשתמשי הדפדפן לנהל חשבונות משתמש שונים, לעבור ביניהם ואף ליצור חשבונות משתמש מפוקחים, דרכם ניתן יהיה לעקוב אחר היסטוריית הגלישה ולבחור באילו אתרים רשאי המשתמש לגלוש.

עם העדכון לגרסה החדשה ניתן יהיה להבחין בתפריט ניהול משתמשים חדש בחלקו העליון של הדפדפן, דרכו נוכל להחליף בין חשבונות משתמש או לגשת לפתיחת דף Incognito שאינו שומר את היסטוריית הגלישה בדפדפן. בנוסף, ניתן לנהל את המשתמשים דרך פאנל ניהול ייעודי שיאפשר לצפות בהיסטוריית הגלישה של משתמשים מפוקחים ולהגדיר עבורם הרשאות גלישה באתרים.

דפדפן אחד, חשבונות מרובים

הרשאות הגישה מחולקות לשתיים: האחת מאפשרת גישה לכלל אתרי האינטרנט, כאשר הגדרות הפיקוח יקנו למשתמש האחראי שליטה באילו אתרים ספציפיים לא רשאי יהיה המשתמש המפוקח לגלוש, כאשר האפשרות השניה היא חסימה כללית של הגישה לכלל אתרי האינטרנט והגדרה מראש של אתרים ספציפיים לגלישה עבור המשתמש המפוקח.

יצירת החשבונות המפוקחים תאפשר להורים לילדים צעירים לעקוב אחר פעילותם ברשת ואף לדאוג מראש כי לא תינתן להם גישה עבור אתרים מסויימים. פתיחת חשבון חדש בדפדפן תיצור תבנית ריקה, כך שנתונים מחשבון המשתמש של המפקח לא יעברו לחשבון המפוקח ללא אישור מראש (כלומר, מועדפים, היסטוריית גלישה וכדומה).

אופציית הניהול מאפשרת גם לאורחים להשתמש במחשב זר עם חשבונם האישי, כאשר כל הגדרותיהם יועברו באופן אוטומטי, במידה וסונכרנו הנתונים מבעוד מועד דרך הענן. בדרך זו, ניתן יהיה לגשת לכל מחשב ולהשתמש בדפדפן הכרום כאילו היה זה הדפדפן האישי בבית, ובתום השימוש – להתנתק מבלי להשאיר זכר.

אם אתמול למדנו כי בתכניותיה של גוגל לבנות כלים והרשאות טובים יותר עבור חשבונות ילדים, הרי שהמעבר של פונקציית החלפת המשתמשים והפיקוח עליהם החוצה מתפריט ההגדרות מעיד על דחיפתה של החברה לכיוון זה.

כיצד ליצור ולנהל משתמשים מפוקחים?

בעוד הפונקציה קיימת מזה זמן מה עבור משתמשי דפדפן גוגל כרום, ישנם אלו שפיספסו, שכחו או התעלמו מהאפשרות עד עכשיו. לכבוד השינויים האחרונים בפונקציה זו, שודאי יגיעו בעתיד לכלל גרסאות הדפדפן ולא רק עבור גרסת המפתחים, הכנו עבורכם מדריך קצר המסביר כיצד ליצור חשבונות משתמש מפוקחים.

  • על מנת ליצור משתמש מפוקח יש תחילה לוודא כי הזנתם את חשבון המשתמש שלכם בגוגל (או ג’ימייל) בדפדפן. ניתן לעשות זאת דרך תפריט ההגדרות, שם תופיע אפשרות הגישה לחשבון (Sign-In) בראש רשימת ההגדרות. הגישה מתבצעת על-ידי הזנת שם משתמש וסיסמה לחשבון המשתמש בשירות הדואר ג’ימייל, הוא גם חשבון המשתמש שיצרתם ישירות דרך גוגל דרך המחשב או מכשיר האנדרואיד.
  • בתפריט ההגדרות בדפדפן ניתן למצוא הגדרה עבור משתמשים, שם ניתן למצוא אפשרות ליצירת חשבון חדש. תחת הגדרת חשבון חדש ניתן לבחור שם וסמליל, כאשר בחלקו התחתון של העמוד ניתן לסמן אפשרות לפיקוח על חשבון המשתמש החדש. בחירה באפשרות זו תיצור משתמש שיפוקח על-ידי המשתמש הראשי שלכם בדפדפן ברגע שתלחצו על לחצן אישור להוספת המשתמש החדש.
  • לאחר הוספת המשתמש המפוקח תקבלו חלונית אישור (וישלח לכם גם מייל בנושא), דרכה תוכלו לבחור האם להמשיך לעבוד כרגיל או להחליף למשתמש המפוקח. לצורך המשך ההגדרות עבור המשתמש המפוקח, אל תעברו לשימוש בחשבונו בשלב זה.
  • לשם הגדרת הגבלות המשתמש המפוקח, יש לגשת לדף הניהול בדפדפן, אותו ניתן למצוא מתחת לרשימת המשתמשים הקיימת, או על-ידי לחיצה כאן למעבר לפאנל הניהול.
  • דרך פאנל הניהול תוכלו לצפות בהיסטוריית הגלישה של המשתמש המפוקח, בבקשות לגישה לאתרים שגישתו אליהם מוגבלת ולהגדרות גישה לאתרי אינטרנט.
  • תפריט ההרשאות עבור משתמשים מפוקחים מאפשר לבחור אילו אתרים או דפים ספציפיים ברחבי הרשת ייחסמו ואילו יאושרו. מהתפריט ניתן לבחור לבצע חסימה כוללת על כל אתר באינטרנט, תוך הגדרת אתרים ספציפיים אליהם יוכל המשתמש לגלוש או לחלופין להגדיר גישה כללית לכל האתרים ולחסום גישה עבור אתרים ודפי אינטרנט ספציפיים.

שימו לב! אף האטרקטיביות הרבה ביצירה ושימוש במשתמשים מפוקחים, הפונקציה עדיין נמצאת בגרסת בטא, אף שהיא זמינה עבור כלל המשתמשים. הדבר אומר כי ניתן לבצע מעבר בין משתמשים ביד חופשת, כלומר, במידה והחשבון המנהל (של ההורה) לא ביצע יציאה מסודרת מחשבונות הג’ימייל בדפדפן והסיר את המשתמש שלו מהגדרות הדפדפן, יוכל המשתמש המפוקח (הילד) לעבור לחשבונו של המפקח.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים