מבחן שוק: Archos חושפת מכשיר Windows Phone ראשון

יצרנית האלקטרוניקה הצרפתית Archos מנסה את מזלה בזירה חדשה לגמרי. החברה הודיעה אתמול (ג’) על כוונתה להשיק כבר בחודש הבא את סמארטפון ה-Windows Phone הראשון שלה – שמו 40iCesium. מדובר במכשיר המיועד לשוק הנמוך, ונראה שבאמצעותו תבחן החברה בעצמה את תגובת השוק למערכת ההפעלה של מיקרוסופט.

Archos 40 Cesium מקבל תג מחיר של 99 דולרים (כ-350 שקלים), ומפרטו הטכני בהתאם: מסך 4 אינץ’ ברזולוציית WVGA, מעבד מרובע ליבות על גבי ערכת השבבים Snapdragon 200 וגוף פלסטיק בשלושה צבעים לבחירה – שחור, כחול וצהוב. פרטים נוספים לא נמסרו, אך הסמארטפון הזה יוצג בביתני התצוגה של החברה בתערוכת IFA 2014 בברלין וסביר ששם יימסר המפרט במלואו.

מכשיר השוק הנמוך של ארכוס יריץ את מערכת ההפעלה החדשה Windows Phone 8.1, כאשר יהיה זה הניסיון הראשון שלה עם המוצר של מיקרוסופט. כזכור, בחודש אפריל האחרון ביטלה ענקית התוכנה את הצורך בתשלום על רישיון שימוש במערכות ההפעלה שלה באם המסך קטן מ-9 אינץ’. מאז, ראינו כמה יצרניות חדשות שהשיקו לראשונה מכשירי חלונות, וארכוס היא אחת נוספת.

ניתן להעריך שבשבועות הקרובים תבחן Archos את הביקוש ואת הכדאיות שבייצור מכשירי שוק בינוני-גבוה המתבססים גם הם על Windows Phone. מי ששולטת כרגע בזירה הזו היא לא אחרת מאשר נוקיה (שהיא למעשה מיקרוסופט בעצמה), ויצרניות רבות מעריכות שאין להן יותר מדי סיכויים להצליח בהתבסס על הפלטפורמה הזו.

בנוסף ל-40 Cesium, חשפה החברה גם טאבלט מבוסס Windows 8.1 ועוד ארבעה מכשירי אנדרואיד לשוק הנמוך והבינוני – כולם יוצגו בתערוכת IFA 2014 בברלין שתפתח שעריה בשבוע הבא.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים