חברת הכנסת לוי-אבקסיס: לחסום מיד את אפליקציית “סיקרט”

רשת חברתית-אנונימית – לא בישראל? חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, המשמשת גם כיו”ר הועדה לזכויות הילד, שיגרה הבוקר (ד’) פנייה לשרת המשפטים ציפי לבני, בה היא דורשת לחסום את גישה לאפליקציית “סיקרט” בישראל. לטענתה של לוי-אבקסיס, הפכה האפליקציה למוקד בריונות רשת עבור בני נוער אשר במקרים רבים משתמשים בה להכפשה ולפגיעה בבני נוער אחרים.

הצד המכוער של אפליקציית הסודות התגלה כבר בימיה הראשונים. משתמשים ניצלו את האנונימיות המוחלטת שקיבלו בכדי לפגוע באחרים על ידי התחזות, הפצת שמועות, העלאת תמונות פוגעניות ועוד. האפליקציה עוררה סערה ברחבי העולם כולו: בברזיל, למשל, הוחלט לנצל חוק קיים בכדי למגר את התופעה ולדרוש מאפל, גוגל ומיקרוסופט להסיר את האפליקציה מחנויות האפליקציות וממכשירים בהם היא כבר הותקנה. החברות כולן נענו לבקשה.

פנייתה של חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס אל שרת המשפטים מגיעה כשבועיים לאחר שהופנתה פנייה דומה אל משרד התקשורת בראשותו של השר גלעד ארדן. “כבר ראינו שמקרים מסוימים הסתיימו בטרגדיות. עניין זה הפך אקוטי לאחרונה עם השימוש ב’סיקרט’ ככלי חברתי שיש בכוחו למוטט בני נוער, ועלינו לעשות הכל כדי למנוע את המצבים הללו”, כתבה לוי-אבקסיס.

לאפליקציית סיקרט קיים אמנם מנגנון דיווח על תוכן פוגעני, ולאחרונה גם נודע לנו שהחברה שכרה עובדים דוברי עברית שיבחנו פניות שכאלו מישראל. אולם, במקרים מסוימים יכול כוחן של מילים לגבור על כל מנגנון תלונות, במיוחד בקרב בני נוער – ולפיכך, ניתן לשער, מעוניינת הועדה לזכויות הילד למנוע ממשתמשים בישראל את הגישה לשירות האנונימי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים