דעה: האם נזכה לראות שעון חכם מוזל מבית אפל דרך באנדל?

אייפון ו-iWatch (אילוסטרציה). מקור תמונה: Martin Hajek, טוויטר: deplaatjesmaker@

יחד עם ההכרזה הצפויה על מכשירי אייפון חדשים ביום שלישי הבא, ה-9 בספטמבר, ישנם רחשים חזקים למדי אודות חשיפתו האפשרית של שעון חכם ראשון מבית החברה. כתבי אתר Recode חשפו בשבת כי באפל דנו במחיר של 400 דולר עבור השעון – יקר עבור כל כיס, אך אינו מפתיע לאור היות החברה יצרנית מכשירים במחירי פרימיום הנמצאים, בדרך כלל, מעל אלה של המתחרות.

לאפל עבר עשיר של הצעת מוצרים במחירים גבוהים ביחס לשוק ובין אם הדבר נתפש כמוצדק או לא אל מול קהל הצרכנים המגוון בעולם, הרי שמכירותיה (ובעיקר רווחיה) של החברה מדברות בעד עצמן, כאשר שוב ושוב מתברר כי גם מוצרים במחירי פרימיום עשויים להיות נחלת הכלל.

המחיר, כאמור, אינו חקוק באבן ומדובר, על-פי הדיווח, בכזה שלא בהכרח יוצג כמחירו הסופי של השעון. יתרה מכך, אין כלל לדעת אם תחשוף אפל את השעון החכם באירוע ההכרזה הקרוב, וגם אם כן – קשה לומר האם תחשוף את מחירו במעמד האירוע, או שמא ישנו תכנון להשיקו רק מאוחר יותר השנה ואולי אך ורק בשנה הבאה.

שעונים חכמים מתחרים שהושקו לאחרונה מתומחרים כיום במחירים הנעים סביב 200 דולר (לשעונים מבוססי Android Wear) וגם סביב 300$ (עבור שעון ה-Gear 2 של סמסונג), כך שהפרש של 100 דולרים עשוי להיות מקובל. אולם עם תחרות קיימת שנוצרה על-ידי כל חברה בשוק על מנת להקדים את מתחרותיה, ייתכן כי תמחור מוגזם על-ידי אפל יבוא במקרה זה לרעתה.

באנדל

אייפון 6 ו-iWatch (אילוסטרציה). מקור תמונה: Martin Hajek, טוויטר: deplaatjesmaker@
אייפון ו-iWatch (אילוסטרציה). מקור תמונה: Martin Hajek, טוויטר: deplaatjesmaker@

צעד מעניין אותו עשויה אפל לשקול, אם כי יש לציין שהדבר לא יהיה אופייני עבור החברה, הינו בניית באנדל – חבילה מוזלת עבור רכישת השעון החכם יחד עם מכשיר אייפון חדש. זהו אינו רעיון חדש וחברות שכבר טרחו והשיקו שעונים חכמים בשנתיים האחרונות דאגו להציע באנדלים דומים.

עבור אפל עשוי להיות הרעיון חיובי למדי, שכן השעון החכם יהיה קו המוצרים החדש הראשון של החברה מאז הוצג האייפד ב-2010 ויש להאמין כי החברה תעשה כל שתוכל כדי לגרום למוצר להצליח. שעון חכם דורש גם מכשיר טלפון חכם שילווה אותו ועל כן מכירתם יחד אינה רעיון בלתי נתפש, גם כאשר מדובר בחברה אשר ידועה כקנאית לרמות הרווחיות הגבוהות במוצריה.

באנדל עשוי להוות פתרון טוב עבור אלו שמוכנים יהיו לשלם מעט מעבר למחירו של האייפון כדי להוסיף לחבילה גם שעון חכם, אך הדבר אומר כי אפל עשויה להציע מחירים גבוהים אף יותר עבור השעון החכם.

בארה”ב נמכרים מכשירי האייפון בחבילה מסובסדת שמחירה עומד על כ-200 דולר עבור מכשיר חדש מהדור האחרון. אייפון ללא סבסוד יעלה לצרכן האמריקאי 650 דולר. אם נרחיק לכת ונכלול בחבילת באנדל מסובסדת גם את השעון החכם, ייתכן כי מחיר מסובסד עבור באנדל זה יגיע ל-300-350 דולר.

באם יסכימו חברות הסלולר לסבסד מוצר נוסף עבור אפל, הרי שהחברה תרשום לעצמה את הרווח הגבוהה אותו היא מבקשת על השעון החכם, בו בעת שתמכור אותו החברה בנפרד במחיר פרימיום כפי שהיא רגילה לעשות ממילא. מדובר בהשערות פרועות למדי התלויות בהסכמתן של חברות הסלולר, כך שהסיכוי שיתממשו אינו גבוה, אולם אפשרית בהסכמת כל הצדדים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים