אינטל משיקה את שבבי Broadwell Core M בדגש על צריכת חשמל נמוכה מתמיד

ענקית השבבים אינטל חשפה לפני דקות אחדות במהלך מסיבת עיתונאים בתערוכת IFA בברלין את סדרת המעבדים החדשה שלה, Intel Core M, המיועדת לטאבלטים ומחשבי 2 ב-1. לצד ההכרזה הודיעה החברה כי המעבדים החדשים צפויים לפעום בליבם של מוצרים ממגוון יצרניות שונות, בהן אסוס, לנובו, אייסר, טושיבה, HP ודל.

הדור החדש של שבבי Broadwell של החברה בסדרת Core M, אשר מחליפה את סדרת ה-Y, הינו הראשון בעולם שיוצר בטכנולוגיית 14 ננומטר ובאמצעות שותפותיה של החברה יהיה זמין מסחרית בשווקים כבר החל מחודש אוקטובר הקרוב בהמשך גם במהלך שנת 2015.

קטן, חזק וחסכוני בחשמל

סדרת המעבדים החדשה, Intel Core M, הינה קטנה יותר ב-50% בהשוואה לסדרה הקודמת של החברה מהדור הרביעי (שבבי Broadwell Y) ותספק ביצועים מהירים בעד 50% וביצועים גרפיים מהירים בעד 40% בהשוואה לדור הקודם. במהלך תערוכת קומפיוטקס בחודש יוני האחרון חשפה אינטל לראשונה מחשב קונספט 2 ב-1 המשלב את שבביה החדשים, זה הוצג בעובי של 7.2 מ”מ בלבד והמחיש את יתרון מעבד Core M הדקיק.

לצד הביצועים המרשימים וגודלו הקטן, מוסיף המעבד ערך גם בהפחתה של עד 60% בתפוקת החום של המעבד בזמן העבודה. תכונה זו תאפשר יצירת התקני 2 ב-1 ללא כל צורך במאוורר, ובכך תפחית את עובי המכשירים אל מתחת ל-9 מילימטרים ותספק פעולה שקטה.

Intel-Core-M-vProהתכונה המעניינת ביותר של מעבדי Intel Core M חבויה בצריכת החשמל שלהם. אינטל מצהירה על עבודה ב-4.5W, נתון שבזכותו תתאפשר הגדלת זמן חיי הסוללה ב-20% נוספים (כ-1.7 שעות). הפלטפורמה החדשה אף תומכת ב-Wifi מתקן 802.11ac המהיר.

מעבד Intel Core M יהיה זמין במספר גרסאות: דגמי Intel Core M-5Y10 ו-Core M-5Y10a יציעו תדר שעון של עד 2.0GHz, בעוד המעבד החזק יותר בסדרה הינו Intel Core M-5Y70 שיציע תדר שעון של עד 2.6GHz ויהיה זמין גם בגרסה עם טכנולוגיית Intel vPro עבור התקנים עסקיים של 2 ב-1 עם תכונות אבטחה מובנות להגנת נתונים. שלוש הגרסאות יכללו את המעבד הגרפי Intel HD Graphics 5300 באופן מובנה ו-4MB L3 Cache.

בראיון לאתר גאדג’טי בחודש יוני, ציין בפנינו נשיא אינטל ישראל, מולי אדן, כי באינטל לא פוחדים להודות שאיחרו מעט את הרכבת בכל הנוגע לפיתוח מעבדים עבור מוצרים ניידים. כיום, לאחר מספר הכרזות שנערכו ב-IFA אודות שילובן של ערכות השבבים של החברה בסמארטפונים וטאבלטים של חברות כמו אסוסטושיבה ואחרות, כמו גם ההכרזה על סדרת השבבים החדשה, ניתן להגיד בבטחה כי באינטל עדיין לא אמרו את המילה האחרונה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים