הצצה ראשונה: Sony Xperia Z3 Tablet Compact – סמארטפון שהתחפש לטאבלט

בתערוכת IFA אשר מתקיימת בעיר ברלין הציגה חברת סוני היפנית את Xperia Z3 Tablet Compact, מחשב לוח דקיק בעל מסך 8 אינץ’ ועיצוב זהה לזה של המוצרים הקודמים בסדרה. המיני טאבלט החדש של סוני מגיע ללא הורה, כלומר – המילה “קומפקט” מייצגת את מימדיו בלבד, ולא את היותו גרסה צנועה יותר של מוצר אחר בעל מסך גדול יותר כפי שקורה עם הסמארטפונים שלה.

בשנים האחרונות הרגילה אותנו סוני לטאבלטים קלים, דקים ונוחים מאד לאחיזה, וכך קורה גם עם Xperia Z3 Tablet Compact החדש. משקלו עומד על 270 גרם ועוביו על 6.4 מ”מ, מה שיכול לאפשר התניידות קלה ופשוטה עד מאד עם הטאבלט. בנוסף, גבו של המכשיר מצופה חומר פולימרי דמוי גומי שמקל על האחיזה ומונע החלקה או תנועות לא רצויות על גבי המישור.

Sony Xperia Z3 Tablet Compact, בדומה למוצרי הדגל של החברה, הוא מוצר עמיד במים ואבק. במקרה זה, מדובר בתקן IP65/68 שיאפשר לו לשהות בעומק של מטר וחצי מתחת למים למשך כחצי שעה. בכדי שיוכל לשרוד את הצלילה, על המחברים של המכשיר מותקנים מכסי גומי שיש לדאוג לסגירתם. עושה רושם שהמכסים הללו עמידים מספיק ומסוגלים למלא את תפקידם גם לאחר חודשים ארוכים של שימוש.

מפרטו הטכני של הטאבלט כולל מעבד מרובע ליבות בתדר 2.5GHz וזיכרון 3GB RAM – מכונת עבודה שלא תגביל את המשתמשים בשום אופן. מסך ה-8 אינץ’ של הטאבלט מופעל באמצעות טכנולוגיית Triluminos של החברה ומציג תכנים ברזולוציית Full HD שיוצרת צפיפות לא רעה של 275 פיקסלים לאינץ’. שילוב המאפיינים הללו מספק מסך חד ותצוגה נעימה מאד לעין.

את הבעיות נוכל לרשום דווקא בצד התוכנה. סוני הלבישה על מערכת ההפעלה אנדרואיד את ממשק המשתמש המוכר של מכשירי הסמארטפון שלה, ובהתאם לכך – השימוש בטאבלט יגרום למשתמשים להרגיש כאילו הם אוחזים בסמארטפון מגודל. היינו מצפים מחברה גדולה כמו סוני לבצע התאמות תוכנה פשוטות בכדי להעניק חוויה תואמת ומלאה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים