גוגל חושפת את הסמארטפונים הראשונים בתכנית Android One

חברת גוגל הציגה היום (ב’) את הסמארטפונים הראשונים לתכנית Android One, שנחשפה לראשונה בכנס המפתחים Google I/O 2014 בחודש יוני. Android One נועדה להיות פלטפורמה שתגדיר סטנדרטים בסיסיים למכשירי סמארטפון זולים במיוחד המיועדים עבור שווקים מתפתחים, ואשר בהם תוכל גוגל לתמוך. סמארטפונים זולים המריצים אנדרואיד אינם דבר חדש, אבל אלו שיהיו חלק מהתוכניות יריצו גרסה כמעט נקייה של מערכת ההפעלה וגוגל עצמה תהיה אחראית לשדר להם עדכוני תוכנה.

2115d2b2-16d4-40ea-b339-4be568126a45_800.0תכנית Android One תחל את דרכה בהודו, שוק הסלולר השני בגודלו בעולם, בו יש פוטנציאל כלכלי ענק היות והסמארטפונים עדיין לא חדרו אליו באופן משמעותי. החברות הראשונות בתכנית יהיו Micromax, Spice ו-Karbonn. המכשירים של החברות לתכנית Android One יהיו בעלי מפרט זהה הכולל מסך 4.5 אינץ’, מעבד מרובע-ליבה 1.3Ghz, זיכרון פנימי 1GB RAM, מצלמה אחורית 5 מגה-פיקסל, מצלמה קדמית 2 מגה-פיקסל, תמיכה בזוג כרטיסי SIM, חריץ הרחבה MicroSD ורדיו FM. המכשירים הראשונים יגיעו עם תג מחיר של $105.

גוגל זיהתה בעיה עם מכשירי השוק הנמוך הזולים במיוחד, הם לא היו מתעדכנים לגרסאות חדשות של מערכת ההפעלה אנדרואיד, מה שמנע מהמשתמשים גישה לאפליקציות ושירותים חדשים. תכנית Android One מאפשרת לגוגל להבטיח שהמכשירים יעודכנו, באופן דומה לפועלה של החברה כיום עם גרסאות ה-Play Store של המכשירים המיועדים לשוק הגבוה.

מכשירי Android One יגיעו עם שפות נוספות עבור השווקים המקומיים בהם ישווקו, כמו גם תכנים מקומיים בשירות Google Play Newsstand. גוגל תפתח גם גרסה יעודית של אפליקציית YouTube עבור מכשירי התכנית בלבד שתאפשר הורדה של קטעי וידאו על מנת שניתן יהיה לצפות בהם מספר פעמים ללא הורדה מחדש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים