אמזון השקיעה 4.6 מיליון דולר בסיומת האינטרנט Buy. בה זכתה דרך מכרז

מקור: Grey Hargreaves / flickr

ענקית קמעונאות הרשת אמזון הוציאה סכום נכבד העומד על כ-4.6 מיליון דולר, זה הושקע ברכישת הזכויות לסיומת האינטרנט Buy., בה זכתה החברה עם סיום מכרז שערכה ICANN, החברה האחראית לניהול והקצאת שמות מתחם (Domain). המכרז בו זכתה אמזון כלל שלוש סיומות אינטרנט כלליות: Buy, .Tech. ו-VIP.

הזכיה במכרז תעניק לאמזון את האפשרות לבחור את שמות המתחם הטובים ביותר עבור עצמה עת תאפשר ICANN את הפעלתן. כקמעונאית רשת, תוכל אמזון להשתלט בקלות על שמות מתחם כמו books.buy, dvd.buy, shoes.buy, diapers.buy ועוד, כך תנצל את כניסת סיומת האינטרנט החדשה לטובתה. אמזון הינה גוף מורשה גם למכירת שמות מתחם, כך שייתכן ובעתיד תאפשר החברה לרכוש שמות מתחם תחת סיומת Buy. – כדאי להתחיל לחשוב על כמה כבר עכשיו.

בין המתמודדות על שם המתחם בו זכתה אמזון ניתן היה למצוא גם את שמה של גוגל, זו מפעילה את חברת Charleston Road Registry, דרכה התבצעה ההשתתפות במכרז על סיומות האינטרנט Buy. ו-Tech. גוגל לא זכתה אף לא באחת מסיומות הרשת החדשות, כאשר הסיומת Tech. תימסר לחברת Dot Tech LLC בתמורה ל-6.76 מיליון דולר. ענקית החיפוש ושירותי הרשת עשויה להתנחם בסיומות הרשת שכבר נמצאות ברשותה, וביניהן:

  • HERE.
  • MEME.
  • ADS.
  • HOW.
  • FLY.
  • EAT.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים