סטנדרט הבסיס לטכנולוגיית הדור הרביעי WiMax 2 בדרך לאישור

למי שטרם הספיק להכיר, WiMax היא אחת מטכנולוגיות הדור הרביעי לתקשורת, והראשונה שהחלה לעבוד. מכשיר דור רביעי אחד המבוסס עליה כבר יצא באמריקה – ה-HTC EVO 4G ברשת ספרינט, וה-Samsung Epic 4G כבר בדרך.

כדי לשפר את עצמה בתחרות מול הטכנולוגיה היריבה – ה-LTE (שפיתוחה טרם הסתיים, אך תקן ביניים שלה המוגדר כדור 3.9 כבר משתלט על העולם) – הנתמכת על ידי רשת ורייזון, עובד פורום WiMax על סטנדרט חדש העונה לשם 802.16m, או בשמו הציבורי: WiMax 2. הסטנדרט החדש מתקרב לסיומו המתוכנן לנובמבר, אישור סופי בתחילת 2011, וצפי למכשירים ראשונים בשוק התומכים בסטנדרט עד סוף 2012. סגן נשיא WiMax אמר כי המטרה היא “לספק למשתמשים מהירויות הורדה ממוצעות של יותר ממאה מגה-סיביות לשנייה” – שיפור משמעותי לעומת קצב ההורדה של 40 מגה-סיביות לשנייה בסטנדרט הנוכחי. הטכנולוגיה החדשה תתמוך בדו קיומיות עם הסטנדרט הישן, תכונה המאפשרת מהירות גבוהה גם כאשר אתם לא באזור המעודכן לסטנדרט החדש. בקצב הנוכחי, תמשיך תעבורת האינטרנט להכפיל את עצמה כל שנה עד 2013, ומומחים מעריכים שהעולם יצרוך כ-1.3 מיליון טרה-בייט של נתונים בחודש רק למטרת וידאו. בהתחשב בנתון זה זה טוב לראות שטכנולוגיית הדור הרביעי ממשיכה להתפתח.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים