הדלפה: תמונה של לוח לוגי חושפת מעבד Apple A8X בדגם iPad Air 2

חברת אפל תערוך ביום חמישי הקרוב (16.10) אירוע חגיגי במהלכו צפויה לחשוף רענון לסדרת הטאבלטים שלה. דגם ה-iPad Air החדש יעבור לפי ההדלפות רענון עיצובי משמעותי שיהפוך אותו בעיקר לדק יותר, אך לפי תמונה חדשה, גם מפרטו הטכני יהיה מעניין. התמונה מציגה את הלוח הלוגי של ה-iPad Air 2, או לוח האם שלו אם תרצו, שם ניתן לזהות (עם קצת עיבוד תמונה) מעבד חדש שעדיין לא הוכרז – Apple A8X.

airמדובר בממצא מעניין מאוד, בעיקר מהסיבה שדגם ה-iPad Air הנוכחי היה הראשון אחרי שני אייפדים שהגיע עם מעבד Apple A7 בדומה לדגם האייפון המקביל (iPhone 5S). שני הדגמים הקודמים החליפו את מעבדי ה-Apple A5 ו-Apple A6 של האייפונים בדגמי Apple A5X ו-Apple A6X שהיו בעלי ביצועים משופרים.

סביר להניח שמעבד ה-Apple A8X יהיה גם כן גרסה משופרת של מעבד ה-Apple A8 אותו חשפה אפל עם השקת מכשירי ה-iPhone 6 ו-iPhone 6 Plus. השינוי הגדול ביותר בין דגמי המעבדים לגרסאות ה-“X” שלהם הוא ביכולות העיבוד הגרפי, מה שכנראה רומז על שינוי ברזולוציית המסך של האייפד אייר. הרזולוציה של האייפונים החדשים מכונה Retina HD ולא מן הנמנע שהאייפד החדש בגודל מלא יקבל את אותו הטיפול.

לפי שמועה אחרת שפורסמה בעבר, טאבלט ה-iPad Pro החדש בעל מסך 12.9 אינץ’ עשוי גם הוא להגיע עם מעבד ה-Apple A8X. המידע אמנם אינו סותר, אבל קצת מוריד מהסיכויים שאכן נראה אותו כבר באירוע הקרוב, ואולי המקור בכלל התכוון ל-iPad Air 2.

screenshot-2014-10-11-12-58-27


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים