Huawei תפעיל ב-2016 רשת תקשורת שתאפשר גלישה במהירות 6Gb/s

הקמת רשת הדור הרביעי בישראל נמצאת בעיצומה, כאשר במדינות מסויימות כבר ניתן למצוא פריסה של תשתית LTE Cat.4 המתקדמת אפילו יותר. ובעוד סמסונג מבצעת בדיקות לרשת סלולרית בתקן 5G העתידי, היצרנית הסינית Huawei מציגה את התוכנית שלה לפיתוח תקן נוסף, אשר יהווה צעד ביניים לפני הדור החמישי, וייקרא בהתאם לכך – 4.5G.

התוכנית של Huawei מציגה שדרוג של תשתיות רשת הדור הרביעי הקיימות, זה יאפשר לראשונה להגיע למהירויות העולות על ג’יגה-ביט לשנייה. הרשת החדשה אמורה להציע מהירות שיא של 10Gb/s ומהירות הורדה ממוצעת של כ-6Gb/s. שתיהן גבוהות בעשרות מונים מרוחב הפס המירבי של רשתות הדור הרביעי וקרובות למהירות שהראתה לפני מספר ימים סמסונג בבדיקות רשת הדור החמישי. עוד אמור השדרוג לאפשר צמצום משמעותי של זמן ההשהייה לכ-10 אלפיות שנייה, וכן יכולת חיבור של עד 100,000 משתמשים בשטח ק”מ רבוע אחד.

האפשרות להשתמש בתשתיות רשת הדור הרביעי הקיימות תביא לפריסה מהירה בהחלט של התקן החדש. בעוד פריסה של רשת הדור החמישי תחייב ככל הנראה התקנה של משדרי רדיו חדשים המסוגלים לשדר בספקטרום בעל אורך גל של מילימטר, וכן שימוש במערך MIMO (שידור וקליטה באנטנות מרובות) כה רחב, עד שגידול במספר האנטנות יהיה בלתי נמנע, רשתות ה-4.5G ידרשו שינויים מעטים באופן משמעותי. כתוצאה מכך, ב-Huawei מעריכים שההפעלה בפועל תתבצע ב-2016, בעוד מומחים מעריכים שרשתות הדור החמישי יופעלו רק בשנת 2020.

huawei-4.5G-teimframe

המועד בו נוקבת Huawei נוגע כמובן לפריסה ראשונית של הרשת, תחילה במדינות אסיה, כאשר ביניהן דרום קוריאה הינה “החשודה העיקרית”. עם זאת, הצגת אב טיפוס של התשתית תתקיים בחודש הבא במהלך פורום Mobile Broadband השנתי שתקיים היצרנית הסינית בשאנגחאי, כאשר הדגמה נוספת תתבצע גם בשיתוף עם מפעילת הסלולר הבריטית EE בשנה הבאה. עבורנו, מוטב עתה להסתפק בציפיה לפריסתה המלאה של רשת הדור הרביעי, שכן במידה והתקן יגיע לישראל, זה יקרה כמה שנים מאוחר יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים