דיווח: מיקרוסופט תשיק שעון חכם בשבועות הקרובים

Smartwatches תמונה: Kārlis Dambrāns / flickr

כניסתה מחדש של מיקרוסופט לשוק המוצרים הלבישים מתקרבת וכבר בעוד מספר שבועות אנו עתידים לשמוע על שעון חכם חדש, עמו שמה החברה דגש על צד הבריאות והכושר הגופני. באתר המגזין פורבס מדווחים כי עוד טרם תגיע עונת החגים בארה”ב, תשיק מיקרוסופט את השעון החכם ותקדים בכך את הפלטפורמה החדשה של אפל, הצפויה להגיע בתחילת השנה הבאה.

דיווחים אודות פיתוח מוצר לביש בדמות שעון חכם החלו לעלות עוד בתחילת שנת 2013, כך שלא מדובר במוצר אותו ממהרים בחברה להשיק, אולם הצפת שוק השעונים והצמידים החכמים לאחרונה, כניסתה של גוגל עם מערכת הפעלה ייעודית (Android Wear) ואפל עם מוצר משלה, יכול וגרמו למיקרוסופט להגביר את הקצב ולהתכונן להשקה מהירה יותר. החברה פיספסה בעבר הזדמנות כניסה לשוק שהתפתח במהירות והדבר עלה לה ביוקר, הן בצד הכספי והן בצד הפסד הלקוחות לטובת המתחרות.

רק בריאות

נושא הבריאות תפס תאוצה אצל יצרניות השעונים החכמים ממש כפי שעשה עבור יצרניות המזון. פלטפורמות השמות דגש על בריאות כבר הוכרזו ובשעונים החכמים האחרונים כמו גם בסמארטפונים, ניתן כבר למצוא מד דופק וחיישני ניטור אחרים כמו גם שלל אפליקציות המיועדות לביצוע מעקב שוטף אחרי כל תנועה.

על השעון של מיקרוסופט כבר נאמר בעבר כי יעשה שימוש בטכנולוגיית חיישן הקינקט של החברה, זה יאפשר מדידה רציפה של דופק במהלך היום והלילה בצריכה מינימלית של זמן סוללה. צד נוסף ומהותי הוא תמיכתו האפשרית של השעון החכם בפלטפורמות מרובות. השעון של מיקרוסופט עשוי לספק תמיכה לא רק למערכת ההפעלה ווינדוס, אלא גם לאנדרואיד ו-iOS, מה שיהפוך אותו לפריט אטרקטיבי עבור לקוחות מתחרותיה של ענקית התוכנה.

תמונה: Jason Howie / flickr
תמונה: Jason Howie / flickr

השעון יוכל לעקוב אחר כמות צעדים, דופק, שריפת קלוריות ומידע בריאותי נוסף, מדווחים ב-The Verge, ומציינים כי ייעודו של השעון יהיה מוכוון בעיקר לצד הבריאות ובכך יהיה דומה יותר לצמידי הספורט החכמים מאשר לשעונים חכמים אחרים בשוק המציעים מגוון אפשרויות נוספות (קבלת הודעות, שיחות, הפעלת אפליקציות ועוד).

מיקרוסופט זקוקה למפתחים שיבנו אפליקציות התואמות לשעון חכם אותו היא עשויה לשווק עוד השנה, כך שהבחירה בתמיכה בפלטפורמות מרובות עשויה להוביל מפתחי אפליקציות קיימים לאנדרואיד ו-iOS להוסיף תמיכה בשעון החכם של החברה באפליקציות הקיימות שלהם. מיקרוסופט עצמה כבר פיתחה אפליקציית מקלדת לשעונים חכמים מבוססי Android Wear, ואולי במקרה זה מדובר בהוכחת ייתכנות עבור אפליקציות שתפתח בעתיד עבור מוצר לביש משלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים