אפל מוכרת 39.3 מיליון יחידות ממכשירי האייפון ומציגה ירידה במכירות האייפדים זה רבעון שלישי ברצף

אמש (ב’) פרסמה אפל את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר. החברה דיווחה על עליה בהכנסות בגובה 12.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אלו הסתכמו ב-42.12 מיליארד דולר והביסו את תחזיות האנליסטים שחזו הכנסות על סך 39.85 מיליארד דולר. אפל רשמה רווח של 8.5 מיליארד דולר ברבעון האחרון, המהווה עליה של 13.3% משנה לשנה. בקופת המזומנים של החברה יש כעת 155.2 מיליארד דולר.

במהלך הרבעון השלישי של 2014 מכרה אפל 39.3 מיליון יחידות ממכשירי האייפון. נתון זה מהווה עליה של 16.2% בהשוואה למכירות של 33.8 מיליון יחידות ברבעון המקביל אשתקד. עם נתוני המכירות שפירסמה עבור הרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר, הצליחה אפל להביס את הערכות האנליסטים הממוצעות, אלו הציגו נתון ממוצע של 37.7 מיליון יחידות.

מכשירי האייפד, בעודם מהווים סגמנט מהותי עבור אפל גם ברבעון זה, המשיכו להציג ירידה בכמות מכירות המכשירים משנה לשנה. אפל דיווחה על מכירות של 12.3 מיליון טאבלטים, ירידה של 12.7% מנתון המכירות שהוצג ברבעון המקביל אשתקד, אז עמד על 14.1 מיליון יחידות. זהו הרבעון השלישי ברציפות בו מציגה החברה ירידה משנה לשנה בכמות מכירות הטאבלטים.

מכירות נגני האייפוד עמדו ברבעון האחרון על 2.64 מיליון, ירידה של 24.5% בהשוואה לנתוני הרבעון המקביל אשתקד, אך מעבר לתחזיות האנליסטים שצפו מכירות של 2.06 מיליון יחידות. נתוני מכירות מחשבי המקינטוש הציגו שיפור של כ-19.5% משנה לשנה והסתכמו ב-5.5 מיליוני יחידות.

מכירות החברה בחנות האייטיונס, האפסטור, iBooks ושירותי תוכנה אחרים הציגו עליה של 13% משנה לשנה והסתכמו ב-1.48 מיליארד דולר. בשיחת הועידה שערכה החברה למשקיעים לאחר פרסום התוצאות ציין טים קוק כי חנות האפסטור לבדה הציגה עליה של 36% בהכנסות משנה לשנה ורשמה יותר מ-85 מיליארד הורדות עד כה.

רבעון חדש, מוצרים חדשים

הצצה לאחור

הרבעון השלישי של השנה הוא כנראה החשוב ביותר עבור החברה, אולי לא בצד ההכנסות והרווח, אולם ברבעון זה נהגה החברה להשיק מכשירי אייפון חדשים מאז השקת iPhone 5 לפני כשנתיים. השנה, בדומה לפועלה בשנה שעברה, השיקה אפל שני מכשירי אייפון באירוע יחיד, אמנם במקרה של מכשירי האייפון 6 מדובר זו הפעם הראשונה בשני שדרוגים מהותיים שעיקרם בצד המסך ולא עוד ניסיון לשווק חומרה ישנה באריזה חדשה.

יחד עם השקת מכשירי האייפון החדשים, החלה אפל להפיץ גם את העדכון האחרון למערכת ההפעלה הניידת iOS 8, זו הותקנה בשבוע הראשון לאחר השקתה על קרוב ל-50% מהמכשירים התומכים.

פרט להשקות הקשורות למכשירי האייפון, הציגה אפל שדרוג גם למחשבי סדרת המקבוק פרו בעלי מסך הרטינה, אלו קיבלו עדכון בסוף חודש יולי הכולל מעבדים חדשים ושדרוג בצד הזיכרון, זאת לצד הפחתה במחירים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים