התחרות האולטימטיבית: נהג אוטומטי מול נהג אנושי – מי ינצח במירוץ?

האיש מול המכונה, מקור: SlashGear

איפה שלא נביט לא נוכל להתעלם מכך שכמעט כל יצרנית רכב גדולה שמכבדת את עצמה עובדת בימים אלו על מכונית אוטונומית שתפעל ללא כל תלות בנהג אנושי. בעוד שמרבית הפרויקטים שהוצגו עד כה עוסקים בנסיעות עירוניות רגילות, צוות של האתר SlashGear החליט לעלות הילוך ולבדוק מה יקרה כאשר מדובר נהיגה במהירויות גבוהות ומי באמת ינצח – האדם או המכונה.

כדי לענות על השאלה התקיימה תחרות פשוטה מאוד: צריך להשלים הקפה בזמן הקצר ביותר עם דגם Audi RS 7. ההקפה בוצעה פעם אחת כאשר מותקנת ברכב מערכת הנהג האוטומטי שפתחה חברת Audi ופעם שנייה, עם מכונית מאותו הסוג בדיוק שעל מושב הנהג בן אדם.

הניסוי כולו מתועד באופן מקיף ובסרטון שהכינו מארגני התחרות ניתן לראות בכל שלב ושלב את תא הנהג במצלמה אחת ומנגד את ההתקדמות הרכב במסלול במצלמה נוספת. בעוד שבמקרה של הנהג האנושי לא מדובר על מחזה מרהיב במיוחד, מרשים לראות כיצד המכונית האוטומטית מצליחה לתפעל בצורה כל כך הרמונית את כל מערכות הרכב וידעה להתאים את עצמה לתוואי המסלול בקלות רבה.

מקור: SlashGear
מקור: SlashGear

מבלי להרוס את ההפתעה נציין כי גם הפעם האדם יצא כאשר ידו על העליונה, אך בהבדל של 7 שניות בלבד. עם זאת, חשוב להדגיש כי בעקבות תנאי מזג האוויר הורדה בכוונה יכולתה של מערכת הנהיגה האוטומטית מה שפגע בביצועים שלה. בשלב מאוחר יותר של היום, כאשר התנאים השתפרו, המכונית הצליחה להוריד מספר שניות מזמנה ולעקוף את התוצאה של הנהג האנושי ב-2 שניות.

המדענים של אודי הסבירו כי המערכת כולה מורכבת ממספר רב של חיישנים, מצלמות מתקדמות ורכיבי GPS מיוחדים המגיעים לרמות דיוק של סנטימטרים בודדים היודעים להעניק הבנה טובה יותר לגבי מיקומו של הרכב במסלול. כמו כן חידדו מפתחי הרכב כי במקרה ומערכת עיקרית אחת, מערכת הניווט או החשמל למשל, נפגעת או יוצאת מכלל תפקוד ישנה מערכת נוספת שתדע לפעול במקומה.

IMG_4343-X2-2
מקור: SlashGear

אודי ציינה כי “מכוניות נסיוניות” בעלי מערכת נהיגה אוטומטית ישולבו לבדיקות ראשוניות בכבישים רגילים כבר בשנתיים-שלוש הקרובות וצפויות להגיע לרכבים מתקדמים כדוגמת Q7 SUV ו-A8 luxury sedan. בנוסף ספרו כי למשל בדגם ה-A8 תחילה תותקן מערכת שתסייע לנהג, והוא מצידו יוכל להעביר את השליטה לנהג האוטומטי רק בפקקים או מתחת למהירות של 60 קמ”ש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים