עד כאן: מריסה מאייר מחזירה אש למפקפקים בה בעזרת דו”ח רבעוני חיובי

שידור שיחת פרסום הדוחות של יאהו (מקור: Marissa’s Tumblr)

מריסה מאייר, מנכ”לית יאהו, הצליחה לקנות לעצמה הארכת זמן. החברה פרסמה אמש (ג’) דו”ח כספי לרבעון השלישי של השנה והתוצאות היו מעל למצופה. יאהו רשמה רווח תפעולי של 156 מיליון דולר (Non-GAAP) שהם 52 סנט למניה, ומעל לתחזיות לרווח של 33 סנט למניה. ההכנסות גדלו ל-1.09 מיליארד דולר, רק 1% יותר מאשר הרבעון המקביל.

הרווח הכולל של יאהו ברבעון השלישי קפץ ל-6.77 מיליארד דולר, אך 6.3 מיליארד ד’ מהם התקבלו כרווח ממימוש המניות בהנפקת עליבאבא. עוד נקודה מעניינת שנחזור אליה בהמשך היא רכישת המניות העצמית (Buyback) המאסיבית של החברה. יאהו רכשה ברבעון החולף כ-8 מיליון מניות של עצמה בשוק בשווי 282 מיליון ד’. בנוסף, רכשה החברה ממחזיקים מוסדיים עוד 23.5 מיליון מניות בשווי עצום של 933 מיליון ד’. מיד לאחר פרסום הדו”ח הגיבה במניה בעלייה של קרוב ל-5%.

מקור: Google Finance
מקור: Google Finance

המלחמה מול Starboard

כבר הזכרנו את מסע הקניות המאסיבי של מאייר, שמעצבן את המשקיעים ודחף את קרן ההשקעה Starboard לשלוח מכתב מלא דרישות והאשמות למנכ”לית החברה. בסיוע דו”ח סביר פלוס, רווח משמעותי של 200 מיליון דולר בגזרת מודעות המובייל והרבה רוח קרב הצליחה מאייר (מבלי להזכיר כלל את שם הקרן המתקיפה) להגן על עמדתה ולהחזיר אש.

במהלך שיחת המשקיעים אתמול, טענה מאייר כי יש לה אסטרטגיית רכישות מגובשת ליצירת צמיחה, תוכנית שכוללת גם יצירת ערך למשקיעים. היא סיפרה ששכרה יועצי מס מומחים כדי לשלם פחות מס על האחזקה בעליבאבא (הקרן האשימה את מאייר ביצירת בעיית המס בכך שהיא לא מעוניינת לממש את כל הפוזיציה שם). היא סיפרה שיאהו כבר “קוטפת חלק מהפירות בהשקעות משנים קודמות”.

בשורה התחתונה של דבריה, הגנה מריסה מאייר על הרכישות המרובות שביצעה וטענה כי ההשקעות בטאלנטים וטכנולוגיה הן אלו שעזרו לייצר הכנסות ממליוני משתמשים במובייל. “הרכישות הן לא בחירה, הן הכרח”, אמרה בשיחה. למשקיעים, גם לתוקפניים מבינהם, היא הזכירה שוב ושוב כי בתקופתה הוציאה החברה 7.7 מיליארד ד’ על רכישת מניות עצמית (דרך להעלות ערך למשקיעים), פי 5 מהסכום שהוציאה על רכישת חברות.

אולי כדי לחזק את עמדתה, דווח לאחרונה על התעניינות של יאהו ברכישתה של חברת הסטארטאפ BrightRoll תמורת 700 מיליון דולר. BrightRoll עוסקת בפרסום בתכני וידאו והפלטפורמה שלה מותאמת לווב, מובייל וגם לטלוויזיות חכמות. רכישה שכזו משתלבת היטב עם הדיווח על תוכנית להפוך את טאמבלר למתחרה ראויה ליו-טיוב, אבל בתעשייה כבר טוענים ש-700 מיליון ד’ הם סכום מוגזם תמורת “חברת ללא טכנולוגיה גבוהה במיוחד” ש”לא פותרת את הבעיה האמיתית של יאהו”.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים