מיקרוסופט בגל צמיחה: מכירות הלומיה בשיא, הכנסות הענן ו-Surface יותר מהוכפלו

לומיה 735 – יעודכן לווינדוס 10

ענקית התוכנה מיקרוסופט פרסמה אמש (ה’) את הדו”ח הכספי לרבעון השלישי של השנה וסימנה את חזרתה להיות מובילה בשוק הטכנולוגיה לאחר כמה שנים של גרירת רגליים. הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-23.2 מיליארד ד’, זינוק של 25% לעומת הרבעון המקביל.  בשורת התחתונה הרוויחה מיקרוסופט 4.5 מיליארד דולר, שהם 54 סנט למניה, ועקפה בקלות את צפי השוק לרווח של 49 סנט למניה.

עם זאת, לעומת שנה שעברה הרווח דווקא ירד ב-13% בשל הוצאות חד פעמיות של 1.1 מיליארד ד’ על התייעלות. תוכנית ההתייעלות עליה הכריזה החברה בחודש יולי כוללת פיטורים של 18 אלף עובדים שהם כ-14% מכוח האדם בחברה (חלק גדול מהמפוטרים הם עובדי נוקיה שנרכשה על ידה). בתגובה לדו”ח החיובי קפצה המניה במסחר המאוחר.

מקור: Google Finance
מקור: Google Finance

אז מה צומח בחברה?

ההשקעה בטאבלטי ה-Surface גרמה למיקרוסופט הפסדים עצומים עד עתה. ייתכן והשקעה זו תהיה משתלמת יום אחד, שכן ברבעון החולף הצליחה מיקרוסופט יותר מלהכפיל את מכירות ה-Surface, סך של 908 מיליון דולר לעומת 400 מיליון ד’ ברבעון המקביל. החברה לא פירטה כמה יחידות נמכרו, אבל במסגרת המחירים של סדרה זו ניתן לשער שלא מדובר ביותר ממיליון יחידות. מדובר בהרבה פחות ממתחרות ראויות (אפל מכרה 12.3 מיליון אייפדים בתקופה זו), אבל צריך להעריך את המאמץ.

גם הענן הפך למנוע צמיחה מרשים. ההכנסות מלקוחות עסקיים ב-Office 365 ו-Azure זינקו ב-128% לעומת שנה שעברה. מספר המשתמשים הביתיים באופיס 365 עלה ל-7 מיליון, גידול של 25% תוך רבעון אחד. מיקרוסופט מכרה ברבעון האחרון 2.4 מיליון יחידות Xbox אבל כרגיל לא פירטה כמה מהן מהדגם החדש, Xbox One. אפילו ההשקעה בנוקיה לא ממש אכזבה בתקופה הנדונה ומכירות הלומיה עלו  ל-9.3 מיליון יחידות (8.8 מיליון יחידות ברבעון המקביל), כאשר כלל מכירות הטלפונים הכניסו 2.6 מיליארד ד’.

חוזרת למרכז המסך

מעבר לנתונים היבשים על הכנסות ויחידות נמכרות, השינוי בחברה מורגש היטב. המנכ”ל, סאטיה נדלה, מצליח לבנות מנועי צמיחה מרשימים ובונה לחברה מוניטין טכנולוגי שלא היה לה עשור שלם. צריך רק לעבור על מדורי הטכנולוגיה כדי לראות כמה ידיעות קשורות למיקרוסופט ומוצריה. החל בהכרזה על Windows 10 שתצא בשנה הבאה וכל מה שמצופה ממנה, דרך שיתוף פעולה עם פלטפורמות אחרות וטכנולוגיות חדשות ואפילו “שינויים קוסמטיים” שתופסים כותרות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים