גוגל רוצה להשתמש במגנטים זעירים כדי לגלות מחלות בגוף האדם בשלבים מוקדמים

תמונה: Umberto Salvagnin / flickr

האמביציה של גוגל למנוע את המוות עולה מדרגה נוספת בצורת מוצר חדש ממחלקת Google X שלה. ראש מחלקת מדעי החיים בחברה, אנדרו קונרד, חשף אתמול במסיבת עיתונאים של הוול-סטריט ג’ורנל כי החברה בוחנת שימוש במגנטים זעירים (ננו חלקיקים) על מנת לזהות מחלות כמו סרטן. עובי המגנטים הוא כאלפית זה של תא דם אדום, כך שהם מסוגלים להיקשר למולקולות שעלולות להיות מזוהות כחשודות.

“אנחנו מנסים למנוע את המוות על ידי מניעת מחלות”, הוסיף קונרד, “באופן עקרוני, האויב שלנו הוא מוות, מוות בלתי הכרחי, ומשום שיש לנו את הטכנולוגיה להתערב, עלינו להשקיע יותר מאמצים ואנרגיה בכך”.

למרות זאת, לפי דיווח של ה-Wall Street Journal יש עדיין מספר מגבלות שהופכות את הזיהוי לבעייתי ולמעשה גוגל עובדת על הפרויקט כחמש שנים לפחות: ראשית, לחוקרים אין עדיין מושג בכמה חלקיקים עליהם להשתמש. שנית, יהיה עליהם להיות מכוסים במעטפת כלשהי על מנת שיוכלו להיצמד אל התאים. אחד הרעיונות הוא להשתמש בגלולה ניתנת לבליעה שתכיל את הננו חלקיקים הללו.

מגבלה נוספת נוגעת לאופן הזיהוי של התאים הסרטניים עצמם: למרות שתאי סרטן מבטאים חלבונים או סוכרים שלא נמצאים בתאים בריאים, אין לנו עדיין את כל הידע הדרוש לשם זיהוי מוחלט שלהם ולכן גם לא לגבי המעטפת הספציפית שתיקשר אליהם. מעבר למגבלות הללו, תיאלץ גוגל להוכיח למנהל התרופות והמזון האמריקאי (ה-FDA) שהטכנולוגיה שלה בטוחה לשימוש ושהיא נבדקה כראוי במבדקים קליניים רחבי היקף.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים