דיווח: מסכי UHD 4K עשויים למצוא דרכם ל-Galaxy Note 5 בשנה הבאה

התחרות ההולכת וגוברת בשוק הסמארטפונים הביאה ללא מעט חידושים בשנים האחרונות. חידושים בתחום המסכים, אופן בניית הסוללות ואף השימוש בחומרים שונים הפציעו מצידן של היצרניות הגדולות בשוק, ונראה כי הגל לא עשוי להיגמר בקרוב. דיווח חדש שמקורו באתר Phonearena גורס כי בסמסונג לא מתכננים להשתהות שנה נוספת עם רזולוציית ה-QHD שהושקה במספר מצומצם של סמארטפונים השנה ויקפצו למסכי UHD (או 4K) כבר בסוף השנה הבאה.

בעוד הדיווח מגיע מטיפ אנונימי שלא נשמע מבטיח במיוחד, הרי שהסנוניות הראשונות בהן הוזכרו מסכי 4K בסמארטפונים מעידות, לכל הפחות, כי יצרניות המסכים המובילות כבר נמצאות במירוץ אל עבר הצגת הדבר הבא בתחום המסכים. בעוד אפל מהווה תחרות לא קטנה לסמסונג בצד השוק הגבוה, ניכר כי התחרות עזה גם עם LG Electronics, שזכתה מאז השקת דגם ה-G2 בשנה שעברה לעליה גדולה במודעות הצרכנים ובצד המכירות. לראיה, הכרזותיהן של סמסונג ו-LG על מכשירים חדשים, בין אם יהיו אלה טלפונים, טלויזיות, מקררים או מכונות כביסה, נעשות בהפרשי זמן קצרים, לפעמים עד שעות אלה מאלה.

בזו אחר זו במרדף אחר מסכי ה-UHD

בשנה שעברה הציגה LG Display את מסך ה-QHD שלה, שלימים יגיעו למכשיר הדגל LG G3. בחברה עדיין לא הציגו תכניות ממשיות אודות מסכי UHD למכשירים ניידים, אולם בפרסום בבלוג החברה מחודש מאי ציין בכיר בחברה כי הוא מאמין שבקרוב נזכה לראות גם תצוגות בעלות צפיפות פיקסלים גבוהות במיוחד של 600-700 פיקסלים לאינץ’ בודד.

מוקדם יותר השבוע עלה דיווח אודות מסך שכזה מבית שארפ, המציע צפיפות פיקסלים של 800ppi על גבי מסך של 5-6 אינץ’, כך שלא יהיה זה מפתיע לקבל את הדיווח החדש אודות סמסונג, המציע כי החברה תציג מסך 5.9 אינץ’ ברזולוציית UHD 4K המתפרשת לצפיפות פיקסלים העולה על 700ppi.

מקור: androidbeat.com
מקור: androidbeat.com

מצגת מתוך כנס אנליסטים שערכה סמסונג לפני שנה, בנובמבר 2013, מראה כי בחברה כיוונו כבר אז לייצור מסכי UHD לסמארטפונים ברזולוציה של 2160×3840 ב-2015, כך שלא תהיה זו הפעם הראשונה בה מוזכרת הרזולוציה הגבוהה בהתייחס למכשיריה של החברה.

גודל המסך רומז לכך שיהיה מיועד לדגם ה-Galaxy Note 5. סמסונג זה עתה השיקה את פאבלט ה-Note 4 בישראל, והדגם הבא בסדרה צפוי להגיע רק בעוד כשנה, כך שלחברה מספיק זמן לפתח את המסך החדש עבורו. ואמנם, בסמסונג הבינו בימים אלה שקשה להיות בצמרת – החברה מציגה הפסדים בתחום המובייל, אותם היא תולה בתחרות העזה בשוק. האם המשך דחיפת הטכנולוגיות החדישות ביותר למכשירים הניידים הוא צעד בו תמשיך לנקוט סמסונג, או שמא נתחיל לראות האטה מצידה, תוך התמקדות בחיצוניות במקום ברכיבים הפנימיים?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים