לידיעת בעלי האתרים: גוגל תסמן אתרים ידידותיים למובייל בתוצאות החיפוש

אנחנו יודעים כמה יכול להיות מעצבן לגלוש בסמארטפון, שגם אם הוא בעל מסך בגודל 5 אינץ’, עדיין מדובר במסך קטן, ולגלות שהאתר אותו חיפשתם בגוגל לא מותאם למובייל. הטקסט קטן להחריד, הקישורים בקושי לחיצים (ואם כן, כנראה שתלחצו על זה שליד) ולא משנה כמה תעשו זום אין או לחיצה כפולה תמיד תרגישו כאילו הטקסט לא בדיוק מותאם למסך.

גוגל רוצה לחסוך מכם את עוגמת הנפש ומודיעה שבשבועות הקרובים תתחיל להדגיש בתוצאות החיפוש אתרים “ידידותיים למובייל”. בעת חיפוש מהסמארטפון יסומנו בתוצאות אתרים ידידותיים למובייל עם הכיתוב “Mobile friendly” (ידידותי למובייל) וכך תוכלו להימנע מכניסה לאתרים לא מותאמים.

mobile-friendly
דוגמה לתוצאת חיפוש של אתר ידידותי למובייל

מבחינת בעלי האתרים, כל שינוי שגוגל עושה במנוע החיפוש שלה מכניס אותם לכוננות ספיגה. ענקית החיפוש כבר היום נותנת תעדוף בחיפושים מהמובייל לאתרים מותאמים, פשוט עכשיו ישנה גם דרך ויזואלית למשתמש לראות זאת. כך שאם אתם עדיין לא ידידותיים, זה הזמן לעשות את השינוי.

אם ברשותכם אתר אינטרנט שאתם לא בטוחים שבגוגל יזהו אותו נכון כידידותי למובייל, תוכלו להעביר אותו בדיקה בכלי שהחברה מציעה, הבודק תאימות לצד המלצות כיצד תוכלו להפוך את האתר שלכם לידידותי יותר למסך הקטן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים