השעון החכם של אפל הוא פיתוח מחדש של WatchPad 1.5 מבית IBM

בחודש ספטמבר האחרון הציגה אפל את השעון החכם הראשון של החברה, Apple Watch, אשר יהיה זמין לרכישה רק בשנה הבאה. השעון שונה מעט מאלו שהורגלנו לראות וממש כמו המכשירים האחרים של החברה המבוססים על מערכת ההפעלה iOS, יבוסס השעון בעיקרו על אפליקציות.

עת הדגימו בכירי החברה את פעולתו של השעון החכם באירוע ההכרזה, הוצגה בפנינו בפעם הראשונה גם גישה חדשה לתפעול המחשוב הלביש בעל המסך הקטן. באפל התגאו ב-Digital Crown, חוגה קטנה ואלגנטית דרכה ניתן לשלוט בקלות בנעשה במסך, מבלי להסתירו, על-ידי נגיעה בו באמצעות האצבעות.

גישה זו, על אף שהיא עשויה להביא ערך רב למשתמשי השעונים החכמים של החברה, אינה כה חדשה. רעיון זה הופיע בעבר, בשנת 2001 ליתר דיוק, בשעון חכם מבית IBM המבוסס על מערכת ההפעלה לינוקס ובוידאו הבא ניתן לראות את אופי פעולתו.

אפשרות התפעול של ה-Digital Crown בשעון החכם של אפל כמובן צפויה להיות נרחבת יותר מזו של שעון ה-WatchPad 1.5 של IBM, אולם בבסיסה היא דומה. כפתור מעוגל המאפשר לשוטט בין תפריטים ומאפשר לחיצה עליו לצורך ביצוע פעולות. את פעולתו של ה-Digital Crown של אפל ניתן לראות בוידאו הבא:

שילוב החוגה המעוצבת על-ידי IBM בשעון חכם לפני אפל אינה מפתיעה ואפילו מתבקשת. לו היינו חוזרים רק לרגע לשנת 2001 היינו מבינים שבעולם שלפני מכשירי סמארטפון ומערכות הפעלה מתוחכמות למכשירים ניידים, הגיוני מאוד היה לפתח שעון חכם המתחקה אחר עיצובם של שעונים רגילים. שעונים אלו שילבו סוג כזה או אחר של אותה חוגה לחיצה עוד הרבה לפני שתי חברות הטכנולוגיה.

החלק המעניין הוא דווקא יכולותיו של השעון החכם של IBM. בוידאו המצורף מעלה ניתן לראות את מסך המגע ומספר אפליקציות המשולבות בשעון (לוח שנה, שעון מעורר, ספר טלפונים ועוד), אולם בדיקה מעמיקה יותר מגלה כי לשעון היו רכיבים כמו בלוטות’ (גרסה 1.1), רמקול, מיקרופון, חיישן תאוצה וקורא טביעות אצבע.

מקור תמונה: IBM
מקור תמונה: IBM

 

טכנולוגיות אלו, בעוד אינן חדשות במיוחד ולא מפתיע יתר על המידה למצוא אותן בשעון חכם, גם אם הוא משנת 2001, מספקות מבט מעניין לפועלן של חברות הטכנולוגיה בתחום עוד בתחילת שנות ה-2000. ב-IBM מציינים כי השעון החכם יכול היה לשמש כתחליף לגישה למחשב האישי המוגן באמצעות סיסמא (ממסך הנעילה), כשלט רחוק לשליטה על פרזנטציות, התראות על כניסת הודעות ואימייל ללא פתיחת המחשב, יכולת הכתבת טקטס, ביצוע צ’ק-אין אוטומטי למלון או לטיסה ואפילו ביצוע רכישות ללא מזומנים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים