אינטל תתחרה ב-Chromecast עם מחשב שלם באריזה קטנה

אינטל רוצה לכווץ את המחשב אפילו יותר ולהצליח לדחוס אותו לגודל של דיסק-און-קי. יצרנית המעבדים הגדולה בעולם השקיעה מאמצים בשנתיים האחרונות בעיקר במעבדים לשוק המובייל ומחשבים ניידים שלא דורשים מאוורר, השיא הגיע כמובן השנה עם מעבדי Core M המשלבים בין ביצועים גבוהים וצריכת חשמל נמוכה.

במהלך כנס משקיעים שערכה אינטל בשבוע שעבר, הציגה החברה מכשיר קטן בגודל של דיסק-און-קי המיועד להתחבר לטלוויזיה או למסך אחר ולהפוך אותו ל”חכם”. חברות גוגל ואמזון כבר השיקו מכשירים דומים (Chromecast ו-Fire TV) המחברים את הטלוויזיה לשירותים שלהן בענן. לאינטל אין שירותי תוכן משמעותיים בענן, כך שההתמקדות תהיה יותר בהתממשקות עם מחשבים בהם משולבים מעבדי החברה. אפשרות אחרת מדברת על הבאת מחשבים בארכיטקטורת x86 ללא מאורר למכשיר כה קטן, כך שיתכן ובכלל מכוונים בחברה גם למחשב עצמאי לחלוטין.

את היכולות המלאות שיציע המכשיר החדש לא חשפה אינטל, אבל בחברה ציינו שמדובר בשוק שמוכר בכמויות העומדות על עשרות מיליוני יחידות. לאחרונה כבר ראינו מחשב עם מעבד Intel Atom מסדרת Bay Trail בגודל של דיסק-און-קי (תמונה למעלה) שכבר נמכר בסין, אבל למיטב הבנתנו מכוונת אינטל למשהו הרבה יותר גדול.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים