מכשיר ראשון מבוסס Qualcomm Snapdragon 810 מוצע למכירה ב-$800

מחלקת הפרסום והשיווק של קוואלקום כנראה עושה עבודה טובה מאוד, אחרת קשה יהיה להסביר את השמועות והאזכורים הרבים שמקבלת ערכת השבבים Snapdragon 810, אף שטרם הושקה בסמארטפון כלשהו ואינה צפויה להגיע לשוק עד השנה הבאה. ואמנם, קוואלקום עצמה תורמת כעת לחגיגה עם מכשיר לצרכי פיתוח הטומן בחובו את אחד מהמפרטים החזקים ביותר שידענו עד כה.

לא חדש לנו לשמוע על כך שקוואלקום מייצרת מכשירי סמארטפון בעצמה. אף היותה ספקית שבבים, נוהגת החברה לבנות דגמי אב-טיפוס אותם היא מדגימה ללקוחותיה לשם המחשת יכולות מוצריה השונים. ה-MDP/S או Mobile Development Platform / Smartphone הינו מכשיר הסמארטפון הראשון המבוסס על ערכת השבבים Snapdragon 810, עליה הכריזה החברה בחודש אפריל האחרון, אבל ערכת השבבים היא לא הכל במכשיר.

מפרט של ענק במשקל כבד

מפרטו של ה-MDP/S כולל מסך ענק בגודל 6.17 אינץ’ ברזולוציה מרשימה של 2560X1600 (כלומר 2K) המספקת לתצוגה צפיפות של 490 פיקסלים לאינץ’ בודד, מעבד 64 ביט בעל ארבע ליבות בארכיטרטורת Cortex A57 המיועדות לביצועים גבוהים, וארבע ליבות נוספות בארכיטרטורת Cortex A53 לביצוע משימות פשוטות ומעבד גרפי Adreno 430. ערכת השבבים החדשה צפויה לתרום לשיפור בביצועי המעבד של עד 50% בהשוואה לדגם ה-Snapdragon 805 בעל מעבד ה-32 ביט ועד 30% שיפור בצד המעבד הגרפי.

smartphon-snapdragon810-backזיכרון המכשיר יעמוד על 4GB RAM עם נפח אחסון של 32GB eMMC 5.0 והמצלמה הראשית כוללת חיישן 13 מגה-פיקסל עם מייצב תמונה אופטי, פלאש LED כפול (שני צבעים) ואפשרויות צילום וידאו ב-4K ב-30 פריימים לשניה. המצלמה המשנית תספק חיישן 4 מגה-פיקסל עם פוקוס אוטומטי ומאפשרת צילום וידאו ב-1080p ב-120 פריימים לשניה.

הסוללה המתחזקת את פעולת המכשיר מגיע בקיבולת של 3020mAh, קטנה ממכשירים הקיימים כיום בשוק, אולם יש לצפות כי החיסכון בצריכת האנרגיה המגיע עם הדור החדש של ערכת השבבים של החברה יספק ערך גבוה יותר גם בסוללה “קטנה” יותר. את הסוללה ניתן יהיה להטעין באמצעות טכנולוגיית ה-Quick Charge 2.0 של החברה, זו אמורה לספק הטענה מהירה של 60% מסוללת 3300mAh תוך 30 דקות.

פרט לכל אלו תומך המכשיר בקישוריות WiFi מתקן 802.11ac, בבלוטות’ 4.1, ב-NFC וכולל מחבר Micro USB 3.0 ו-Micro HDMI, חריץ לכרטיס זיכרון מסוג MicroSD, קורא טביעות אצבע (בגב המכשיר), חיישני תאוצה, קרבה, לחץ, טמפרטורה, לחות וקרינת UV כמו גם 8 מיקרופונים (2 אנלוגיים ו-6 דיגיטלים).

התענוג של מכשיר זה יעלה למפתחים שיחפצו לקחת אותו לידיהם לא פחות מ-799 דולר וקוואלקום תחל לשלוח אותו באמצע חודש דצמבר. לרכישה ופרטים נוספים – לחצו כאן


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים