יצרניות שעוני היוקרה נגד השעונים החכמים

יצרניות שעוני היוקרה הותיקות יוצאות למתקפה כנגד עיצוב פני השעונים החכמים המזכירים רבות את העיצובים שלהן, כאשר עיקר המתקפה כרגע מפונית אל עבר השעונים המבוססים על מערכת ההפעלה Android Wear. השקתם של שעונים חכמים עגולים, כמו LG G Watch R ו-Moto 360, מאפשרים למפתחי אפליקציות ליצור פני שעון המחקים את אלו של דגמים אנלוגיים קלאסיים ומוכרים.

חברות היוקרה המובילות בתחום שעוני היד כמו Omega, Tissot, Panerai, Mondaine, Cartier ועוד רבות אחרות החלו לשלוח בקשות לאתרים ואנשים המפיצים פני שעון הדומים לאלו שלהן להסירם תוך 24 שעות. החברות טוענות שפני השעון הדיגיטליים מפרים פטנטים של עיצוב, זכויות יוצרים וסימנים מסחריים.

מלחמת אין ברירה

יצרניות השעונים, בעיקר אלו היוקרתיים, נלחמות באופן תמידי בזייפנים המחקים את עיצוב השעונים שלהן. לא נראה שחברה כמו אומגה, המוכרת שעונים במחיר התחלתי של $3,000 חוששת ששעון ב-$250 יגנוב לה נתח שוק, אך הבעיה היא שאם החברה תוותר לגרסאות הדיגיטליות, המלחמה שלהן בזייפנים האמיתיים תהיה קשה הרבה יותר. ליצרניות שעוני היוקרה יש יותר ממה לפחד דווקא מה-Apple Watch, המכוון להחליף אותן.

יהיה לחברות קשה מאוד להעלים את פני השעון הדיגיטליים מהרשת ואנחנו בטוחים שחיפוש קל יאפשר לכם למצוא את אלו ש”הוסרו”. עד כה שמענו על חברת שעונים ותיקה אחת, Fossil, שתשיק שעון חכם משלה שכנראה יגיע עם פני שעון בעיצובה.

קשה לראות כרגע את יצרניות שעוני היוקרה מבצעות מהלך דומה, אמנם יתכן שאם שעון ה-Apple Watch יגרום להן לתחושה שהמכירות עלולות להיפגע, הן יפנו למקורות הכנסה אחרים, כמו ייצור שעונים חכמים מבוססים פלטפורמה כמו Android Wear או מכירה של עיצובים דיגיטליים של הדגמים האנלוגיים הקלאסיים שלהן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים