משרה חדשה באפל מרמזת על תכניותיה בתחום המציאות המדומה

משקפי Gear VR של סמסונג עם Galaxy Note 4 בפנים

בחברות גדולות כמו גם בסטארטאפים עובדים במרץ על עתיד המציאות המדומה והמציאות המועשרת כפי שהן חוזות אותו. לגוגל כבר יש את פרוייקט Glass ולסמסונג את Gear VR, בעוד סוני הציגה פרויקט מבטיח המתמקד בגיימינג ופייסבוק הכניסה עצמה לתחום עם רכישתה שך Oculus VR, ונדמה שמקומה של אפל בחבורה טבעי למדי. האם משרה חדשה שמציעה כעת ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו מרמזת על נכונותה להיכנס לתחום?

המשרה החדשה שפרסמה אפל היא עבור מפתח/ת אפליקציות שיעבוד על “הדור הבא של חווית התוכנה” ובנוסף גם על “יצירת אפליקציות עם ביצועים גבוהים המתממשקות עם מערכות מציאות מדומה לאבטיפוס ובדיקות משתמשים”. אחת מדרישות התפקיד היא ידע בספריות הפיתוח OpenGL ו-DirectX, כמו גם היכרות עם מציאות מדומה ומציאות מועשרת.

לא קשה להבין לאן חותרת אפל עם מודעת דרושים זו. בחברה רואים את התפתחות ומוכנות השוק לטכנולוגיית מציאות מדומה וכנראה רוצים לבחון בעצמם את הפוטנציאל. מההודעה לא ניתן להסיק האם מדובר במוצר יעודי ועצמאי שיתחבר למכשיריה השונים של אפל או פיתוח ערכה המותאמת למכשיריה הקיימים בסגנון Gear VR של סמסונג. ייתכן שבכלל מדובר בצד תוכנתי לגמרי ואפל פשוט עובדת על חווית המשתמש בעולם המציאות המדומה, כאשר תחברו את מכשיריה למשקפיים של יצרניות צד שלישי כמו VR One של Carl Zeiss, המותאמות לסמארטפון ה-iPhone 6 של החברה.

עצם העובדה שהמפתח שיועסק על-ידי החברה ידרש לעבוד על “הדור הבא של חווית התוכנה” רומז לכך שבאפל אולי רוצים לייצר חוויה יחודית לקטגוריית המציאות המדומה. מדובר בממשק משתמש אחר לחלוטין מעולם המחשוב האישי, כפי שהתניסנו ב-IFA עם המשקפיים של סמסונג, ואנחנו מניחים שאפל תיקח את הזמן לפני שנראה מוצר שלה בשוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים