הצמיחה הגבוהה ביותר בשוק הטאבלטים עד 2018 שייכת לווינדוס של מיקרוסופט

Surface Pro 3

מיקרוסופט יכולה לרשום לעצמה הישג קטן נוסף, כאשר על-פי סקר IDC שהתפרסם בשבוע שעבר, הצליחה פלטפורמת הווינדוס שלה לרשום את העליה הצפויה הגדולה ביותר במשלוחי טאבלטים במהלך שנת 2014 כולה. על-פי הערכות, תצליח מיקרוסופט לרשום עליה פנומנלית של כ-67% במשלוחי הטאבלטים בהשוואה לשנה הקודמת, כאשר עד 2018 צופים ב-IDC נתח שוק העולה על 10% בסקטור הטאבלטים והמחשבים ההיברידים.

הנתונים של מיקרוסופט מרשימים בעיקר לאור דיווחים על היחלשות שוק הטאבלטים. ב-IDC מאמינים כי הצמיחה בשנה הנוכחית תעמוד על כ-7 אחוזים בלבד, זאת בעוד שבשנה שעברה הציגה הקטגוריה עליה של 52.2% משנה לשנה. אנדרואיד עדיין נותרת בראש הטבלה וצפויה לה צמיחה מרשימה למדי של 16% במהלך 2014, אולם עד 2018 צופה הסקר המשך ירידה בצמיחה ואף ירידה בנתח השוק מ-67.7% לכדי 64%.

את הירידה בצמיחה מייחסים ב-IDC למחזורי חיים ארוכים מהצפוי עבור הטאבלטים, אשר מגיעים ליותר מ-3 ואף מעל מ-4 שנים עד שבוחרים הצרכנים להחליף את המכשירים שלהם, זאת בהשוואה למחזורי חיים קצרים יותר בסקטור הסמארטפונים.

IDC-Tablet-Shipments-2014

צמיחתה של מיקרוסופט מגיעה בעקבות הצלחתה של קטגוריית ה-2 ב-1, שם נמצא ה-Surface Pro 3 כמו גם רבים מהמחשבים ההיברידים שהוצגו במהלך השנה לשוק, אלה משלבים בין טאבלטים איכותיים למחשבי אולטרה-בוק המונעים באמצעות ווינדוס, ההופכת אותם לתחליף אמיתי למחשבים ניידים קלי משקל. אולם בעוד צומחת קטגוריה זו עבור מיקרוסופט, תיתכן פגיעה דווקא בקטגוריית המחשבים, לה חשיבות גדולה לא פחות עבור מיקרוסופט.

צד מעניין נוסף המשתמע מהערכותיה של IDC נוגע לאפל, זו הציגה ירידה בצמיחת קטגוריית הטאבלטים בשני הרבעונים האחרונים. בחברת המחקר צופים כי צמיחת קטגוריית הטאבלטים עבור אפל בשנת 2018 תהיה זהה לזו של אנדרואיד, בגובה 2.2% בשנה, זאת בעוד מיקרוסופט תמשיך לצמוח בקצב מרשים יותר של כ-18% משנה לשנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים