חברת דולבי חושפת חווית קולנוע מתחרה ל-IMAX

חברת דולבי (Dolby), המוכרת בעיקר בתחום טכנולוגיות אודיו קידוד ודחיסה, הכריזה על פורמט חדש להקרנת סרטים שיתחרה ב-IMAX ומכונה “Dolby Cinema”. חווית הקולנוע של IMAX נחשבת לאיכותית ביותר באולמות הקולנוע בהפצה רחבה היום בזכות רזולוציה גבוהה ומסך גדול יותר.

חווית הקולנוע החדשה של דולבי תשלב בין טכנולוגיית האודיו של החברה יחד עם טכנולוגיית “Dolby Vision”. אולם קולנוע ראשון שיעשה שימוש בחווית הקולנוע החדשה נמצא דווקא בהולנד, אמנם כרגע אין הסכם מגובש עם אולפני הסרטים שכן מגלים עניין.

טכנולוגיית Dolby Vision הוצגה השנה עבור טלוויזיות 4K ואמורה להציג וידאו HDR עם “בהירות, צבעים וניגודיות הנאמנים למציאות”, לדברי דולבי. הטכנולוגיה אמורה לספק אפקט מוכר לזה שאנו מכירים מ-HDR בצילום עם מצלמות או סמארטפונים. ישנה רק בעיה אחת “קטנה” – נכון להיום אין מקרנים התומכים בטכנולוגיית Dolby Vision, כך שתחילה יפתח קולנוע ה-Dolby Cinema הראשון עם מקרני Christie 6P 4K שיוחלפו בעתיד.

הבעיה הגדולה שעומדת בדרכה של דולבי על מנת להפוך את Dolby Cinema לנפוצה נחלקת לשניים: העלויות הגבוהות להטמעת הטכנולוגיה בהן דולבי מוכנה להשתתף, ומנגד, תמיכתם של אולפני הסרטים שיתבקשו לשנות את תהליכי עבודת העריכה. לפי מגזין הבידור Hollywood Reporter, ישנו עניין מצד אולפני הסרטים לעשות שימוש בטכנולוגיה החדשה ואפילו סיכוי שהסרט הראשון שיעשה בה שימוש יהיה Star Wars: The Force Awakens – אחד הסרטים המצופים של השנים האחרונות. מחירו של כרטיס יהיה באזור $18, דומה לזה של כרטיס לסרט IMAX.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים