מארק צוקרברג: אנחנו חושבים על כפתור הדיסלייק

ביום חמישי האחרון ערך מנכ”ל ומייסד הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, מפגש פתוח נוסף בו יכול כל אחד לשאול אותו כל שאלה שיחפוץ, זאת בהמשך למסורת ארוכת ימים של מפגשים פתוחים מסוג זה שערך עבור עובדי החברה. במפגש הקודם חשף צוקרברג מספר פרטים מעניינים אודותיו ואודות פייסבוק, כמו הסיבה בגינה הכריחה החברה את משתמשיה להתקין אפליקציה נפרדת כדי להמשיך ולתקשר זה עם זה דרך שירות ההודעות פייסבוק מסנג’ר או למה הוא לובש כל יום את אותה חולצה אפורה.

במפגש שקיים ביום חמישי האחרון נשאל צוקרברג לגבי האפשרות כי החברה תשלב את אפשרות כפתור ה-Dislike (“לא אהבתי”), לצד האפשרות היחידה הקיימת כיום בפייסבוק לתקשור ללא מילים, היא כפתור ה”לייק”.

תגובתו הראשונה הייתה: “אנחנו חושבים על זה, על כפתור הדיסלייק”, אולם כשסיפק הסבר בהרחבה מדוע לא קיימת האופציה כיום, הודה באופן נחרץ למדי כי בפייסבוק לא מעוניינים בהוספת כפתור שיהפוך את הרשת החברתית למנגנון דירוג והצבעה. “כפתור הלייק הפך כה פופולרי בגלל שהוא מאפשר להביע רגש חיובי מול מישהו שחושף פרטים אודותיו או משתף משהו”, ציין צוקרברג, והוסיף כי בדיונים שערכו בנושא בפייסבוק הגיעו למסקנה שכפתור דיסלייק יציג פן שלילי וביקורתי כלפי אנשים וזהו אינו משהו אותו הם מעוניינים לראות ברשת החברתית.

[vimeo]http://vimeo.com/114306770[/vimeo]

ועם זאת, בפייסבוק מבינים שתגובות אינן תמיד פתרון המתאים לכל מצב ולכל אדם. כפתור הלייק מאפשר לאנשים להשתתף בשיח ולהביע תמיכה במהירות וללא צורך בהשקעת מחשבה כיצד להגיב לשיתוף מידע, תמונה או סרטון. על כן, נבחנות אפשרויות אחרות בהן ניתן יהיה להביע רגשות כלפי שיתופים בפייסבוק בדומה לדרך בה משתתפים כיום אנשים בשיח דרך כפתור הלייק, אולם בהבעת רגשות מסוג שונה, שיתאימו גם למצבים בהם “אהבתי” (Like) אינה התגובה הנאותה למצב המוצג.

צוקרברג מודה שאין שום פיתוח בנושא שיראה אור בקרוב, אמנם ישנה נימה חיובית בדבריו המעידה על אפשרות כי בעתיד נזכה לראות כפתורי “לייק” מסוגים שונים בפייסבוק. כיום ניתן למצוא דרכים שונות להגיב מבלי למצוא את הדבר הנכון לכל מצב. פייסבוק מאפשרת ביצוע תגובות באמצעות תמונות, קישורים ואפילו אמוג’י (סטיקרים).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים