מערכת ההפעלה אובונטו עשויה להגיע למכשירי שתי חברות שונות בתחילת 2015

מקור: antoinemaltey / flickr

לפני כחודש הודיעה חברת Canonical, מפתחת הגרסאות הניידות של אובונטו, Ubuntu Touch, כי הולכת להוציא לשוק את סמארטפון ראשון מבוסס מערכת ההפעלה בשיתוף עם אחת מיצרניות הטלפונים הגדולות במזרח – Meizu. המכשיר אמור היה לצאת ברבעון האחרון של 2014, אך כעת נודע שתאריך ההשקה נדחה לתחילת 2015.

הצד החיובי בדבר הדחיה הוא כי שיתוף הפעולה התרחב כעת גם לאירופה, שם תחבור קנוניקל ליצרנית הטלפונים BQ, שתהא אחראית על ההפצה בגזרה האירופית. השמועות אומרות ש-BQ תשחרר מכשיר אובונטו כבר בפברואר. לפי אתר OMGUbuntu, המסקר את כל הנוגע לגזרת מערכת ההפעלה ככלל – במסגרת ההסכם מול חברת Meizu ניתן יהיה לקנות בארה”ב באופן מקוון מכשירים מתוצרת החברה שיעשו שימוש במערכת ההפעלה Ununtu Touch.

דחיית תאריך ההשקה נובעת מכך שבקנוניקל סבורים היו שמערכת ההפעלה עדיין איננה מוכנה לצאת לשוק. כזכור לעוקבים אחר פעילות החברה, מכשיר אובונטו אמור היה לצאת במקור בתחילת 2014, כאשר מאז תאריך היציאה המשיך ונדחה. הסיבה הכללית היא שחברת קנוניקל מבינה את הקושי של הוצאת מערכת הפעלה חדשה לשוק והיא רוצה שהמכשיר הראשון שיעשה בה שימוש יתפקד בצורה מושלמת. רושם ראשוני זה הכל.

עד עכשיו הסתובבה בשוק גרסת RTM ניסיונית, עליה בחנה החברה את תגובת השוק ואת אופן השימוש במערכת. את גרסת ה-RTM לא הייתה קנוניקל מוכנה להוציא כמוצר סופי ולכן היא עוד עובדת על תיקוני באגים. גם בגזרת החומרה הדברים לא התקדמו כמצופה, כאשר רכיבים לא הגיעו בזמן, מה שמנע את ביצוע ההתאמות בין החומרה לצד התוכנה של אובונטו.

לטענת אתר PCWorld, הפיצ’רים העיקריים של מערכת ההפעלה כמו Unity 8 & Mir Display Server, אלו המאפשרים ביצוע Mirroring וסינרגיה מלאה עם Ubuntu Desktop, לא יהיה זמינים כבר עם השקתו של המכשיר הראשון מאחר והם עדיין לא מוכנים “לשיגור”, אם כי קנוניקל משיקעה את מירב משאביה לפיתוח נושא זה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים