הסתיים מכרז התדרים לדור הרביעי: פלאפון רכשה 3 רצועות; ספקית סלולר שישית תיכנס לשוק

נחתם באופן סופי מכרז התדרים להפעלת רשת הדור הרביעי בישראל. בתום מאבק ממושך מול חברת פלאפון, הצליחה אקספון 018 לרכוש רצועת תדרים משלה, מה שיהפוך אותה בקרוב לספקית הסלולר השישית במספר. מן הצד השני, נותרה פלאפון עם 3 רצועות מתוך 4 בסך הכל שתיכננה לרכוש. הפעלה מלאה של רשתות הדור הרביעי תתבצע עד לסוף השנה הנוכחית.

במסגרת המכרז, בו השתתפו שש חברות תקשורת – פלאפון, פרטנר, סלקום, הוט-מובייל, גולן טלקום ואקספון 018 – הציעה המדינה למכירה שמונה רצועות ברוחב 5MHz על-גבי תדר 1800MHz. בעוד פרטנר וסלקום כבר אוחזות ברצועות על גבי תדר זה, אותן הן משתפות עם המפעילות החדשות הוט-מובייל וגולן טלקום, לפלאפון ואקספון אין כאלו – ולכן זכיה במכרז הייתה קריטית בעבורן.

הצצה לאחור

בתום הסבבים הראשונים של המכרז, שנפתח כבר בשעות הבוקר, נותרה אקספון 018 ללא רצועת תדרים: פרטנר, סלקום, הוט-מובייל וגולן טלקום זכו יחדיו בארבע רצועות ואילו פלאפון זכתה בארבע הרצועות הנותרות.

בסבבים שהגיעו לאחר מכן העלתה אקספון את הצעתה וגרמה למחירה של רצועת תדרים אחת לזנק לגובה של כ-35 מיליון שקלים. ראשונה להיכנע הייתה פלאפון, שנאלצה לוותר על רצועת תדרים אחת, מה שגם הביא לסגירת המכרז באיזור השעה 23:00.

200 מיליון שקלים לקופת המדינה

פלאפון, שתכננה להקים רשת דור רביעי על גבי רצועות תדרים ברוחב כולל של 20MHz, תיאלץ להסתפק בשלוש רצועות בלבד, עבורן היא תשלם למדינה כ-100 מיליון שקלים. פרטנר תשלם בעבור הרצועה שלה כ-33.5 מיליון שקלים ואילו סלקום תשלם 19.5 מיליון שקלים, זאת מאחר שברשותה מספר גדול של רצועות על תדר זה ולפיכך החליט משרד התקשורת להעניק לה רצועה חדשה ברוחב 3MHz בלבד.

הוט-מובייל וגולן טלקום ישלמו 34 מיליון שקלים כל אחת. אקספון 018 תשלם מעט פחות – 33 מיליון שקלים. כללי המכרז, כפי שפורסמו כבר בחודש יולי, מאפשרים לחברות החדשות לשלם באופן מידי רק את מחצית הסכום, כאשר את החלק השני יהיה עליהן להפקיד בערבות. אם תצלחנה החברות לגייס עוד כ-400 אלף לקוחות בתוך חמש שנים, הן יוכלו לדרוש את כספי הערבות בחזרה.

כללי המכרז קבעו בנוסף שעל כל החברות הזוכות חלה החובה להפעיל את רשתות הדור הרביעי שלהן בפריסה מלאה עד לסוף השנה הנוכחית. בתום שנתיים ממועד חתימת המכרז (זאת אומרת – ינואר 2017) יהיה על החברות להציג יחס פריסה של 1:1 בין המרכז לפריפריה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים