גוגל חושפת פרטים חדשים על הסמארטפון המודולרי Project Ara

חברת גוגל ערכה אתמול כנס מפתחים המתמקד בסמארטפון המודולרי המסקרן, Project Ara, במהלכו חשפה פרטים חדשים: איפה הוא יושק, מתי ואיך. שאלת ה”איפה” זכתה לתשובה מפתיעה, כאשר גוגל הכריזה על פיילוט שיתחיל דווקא בפורטו ריקו במחצית השנייה של 2015. המכשיר יהיה זמין אצל שתי מפעילות מקומיות ויופץ גם באמצעות משאיות שישמשו כחנויות ניידות.

על מנת להתחיל את הפיילוט זקוק גוגל כמובן לדגם עובד אותו תוכל למכור. זה צפוי להתבסס על האב-טיפוס הנוכחי המכונה Spiral 2, המאפשר תקשורת 3G והחלפה של מודולים (רכיבי החומרה המתחברים למכשיר) בקלות. גוגל חשפה גם את דגם האב-טיפוס החדש, המכונה Spiral 3, אותו היא מקווה להשיק עם הפיילוט. היא שחררה כמה הצהרות לגביו, כאשר הבולטת מכולן היא התחזית שהוא יוכל להיות עצמתי כמו מכשירי הדגל האחרים בשוק.

דגם Spiral 3 ישודרג עם תמיכה ברשתות דור רביעי מסוג LTE, סוללה שאמורה להספיק ליום שלם (אולי עם החלפה אחת במהלך היום), מצלמה שתהיה ברמה של המובילות בשוק והיצע של 20 עד 30 מודולים. העיצוב של הדגם החדש יהיה גם מלוטש יותר ממה שראינו במכשירי הדגמה בעבר. שינוי משמעותי נוסף, פחות משמעותי למשתמש ויותר למפתחי המודולים, הוא העברה של המגנטים מהמודולים לשלד עצמו. גוגל מפנה כך יותר מקום למפתחים בתוך המודולים, שגם ככה מוגבלים מאוד.

ניהול המודולים יעשה באמצעות אפליקציית Ara Manager, שתאפשר הגדרה של שימוש במודולים ותנסה לעזור לכם גם עם בעיות במכשיר. את המודולים תוכלו לרכוש דרך חנות יעודית, שאמורה להיות דומה לחנות האפליקצית Play Store. גוגל שנתה מעט את אפשרויות עיצוב המודולים ממה שחשבה בחזון המוקרי. כעת, במקום שיהיה ניתן להדפיס בתלת-מימד את הכיסויים למודולים, תזמינו אותם מגוגל בעיצובים שתבחרו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים