מיקרוסופט: Windows 10 תהיה זמינה חינם למשתמשי Windows 7 ו-Windows 8.1

ווינדוס 10 לכולם בחינם, תמונה: The Verge

חברת מיקרוסופט פותחת את אירוע Windows 10 עם הכרזה משמעותית: מערכת ההפעלה החדשה תהיה זמינה כשדרוג חינם למשתמשי Windows 7 ו-Windows 8.1 ולסמארטפונים המריצים Windows Phone 8.1. ענקית התוכנה מרדמונד להוטה להביא את Windows 10 לכמה שיותר משתמשים, כמה שיותר מהר ומבינה שעדכון חינם הינו הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. המהלך יהיה חלק מאסטרטגיה חדשה של “ווינדוס כשירות”, שמטרתה – גרסה עדכנית למשתמשים לאורך חיי המכשיר.

הפרטים המלאים על איך מיקרוסופט תפיץ את העדכון למשתמשים לא נחשפו, אמנם כן הבהירו במיקרוסופט שהעדכון ל-Windows 10 יהיה בחינם למשך שנה בלבד. מה יקרה לאחר מכן לא ברור, אך ניתן לשער כי לאחר השנה הראשונה תחל מיקרוסופט לדרוש תשלום כ”מנוי” לווינדוס ממשתמשיה. כמו כן, יהיו חייבות להיות הגבלות מסויימות על החומרה שעליה יהיה ניתן לעדכן את מערכת ההפעלה החדשה.

אפשרות השדרוג בחינם אמורה להקל על החברה ליישר קו ולגרום משתמשים רבים להריץ את Windows 10 וכך גם המפתחים יוכלו לכוון את האפליקציות שלהם לגרסה העדכנית ביותר. זאת כחלק מהאסטרטגיה החדשה של מיקרוסופט לספק את ווינדוס יותר כשירות ופחות כמוצר עצמאי עם כל גרסה חדשה שיוצאת. נשמע שזו תוכנית שתרצה את המתכנתים והמשתמשים גם יחד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים