מיקרוסופט מכריזה על Project Spartan: דפדפן חדש ב-Windows 10

ציפיה גדולה במיוחד באירוע ההכרזה של מיקרוסופט על Windows 10 אתמול בערב (ד’) נגעה לשמועות אודות הדפדפן החדש שיגיע יחד עם מערכת ההפעלה החדשה. הדלפות שהגיעו בסוף השנה שעברה כבר חשפו את שם הפרוייקט, “Spartan”, והערב אישרה מיקרוסופט באופן רשמי כי הדפדפן אכן יגיע עם שחרורה של ווינדוס 10 כברירת המחדל של מערכת ההפעלה.

באירוע ההכרזה חשפה מיקרוסופט כי תשתמש במנוע חדש עבור הדפדפן, אולם לא חשפה את שמו. החברה חשפה גם מספר פיצ’רים חדשים בהם ניתן יהיה לעשות שימוש עם דפדפן הספרטן. הראשון בהם הוא האפשרות לכתוב הערות על גבי האתרים עצמם, מדובר בתוספת שימושית במיוחד עבור המשתמשים בעט הסטיילוס בטאבלטים מבוססי ווינדוס, אולם את ההערות ניתן יהיה לכתוב על גבי העמודים גם דרך שימוש באצבע על גבי מסך המגע וכהערות שוליים בטקסט ממש כמו שניתן לעשות כיום במצגות פאואר-פויינט.

את כל ההערות ניתן יהיה לשמור ולסנכרן דרך שירותי הענן OneDrive של מיקרוסופט, כאשר אלו יהיו זמינים עבור המשתמשים בכל מכשיר מבוסס ווינדוס 10. כמובן שניתן יהיה לשתף את ההערות גם עם עמייתם לעבודה וחברים.

windows-10-spartan

תוספת חדשה נוספת היא האפשרות לצפות בדפים במצב קריאה. לא מדובר במשהו חדש עבור רבים ממשתמשי הדפדפנים הותיקים, שהתקינו תוספים שונים לאורך השנים שביצעו פעולה זו. האפשרות קיימת באופן מובנה גם בדפדפן הספארי של אפל. ניתן יהיה לצפות בדפים במצב קריאה ואף לשמור דפים לקריאה מאוחרת, גם במצב לא מקוון, זאת בדומה לשירותי רשת כמו Pocket או Evernote, כאשר אפשרות לשמירת דפים כקבצי PDF גם היא תתאפשר בדפדפן החדש.

חלק בלתי נפרד גם מהדפדפן החדש של מיקרוסופט בווינדוס 10 תהיה העוזרת הוירטואלית קורטנה, זו תציע פריטי מידע שימושיים עבור משתמשים בדפים שיבקרו ובעת שינסו לבצע חיפושים שונים דרך שורת החיפוש בדפדפן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים