NVidia משיקה את GeForce GTX 960: כרטיס מסך חדש ועדכני לשוק הביניים

ה-GTX 980 ו-GTX 970 של Nvidia מציעים את רמת הביצועים והיעילות האנרגטית הגבוהים ביותר מבין המאיצים החד שבביים בשוק הגיימינג הגבוה. אולם מרבית האנשים המחפשים לשלב כרטיס גרפי במחשב שולחני חדש או לשדרג את הכרטיס הנוכחי שלהם אינם מעוניינים להשקיע במשימה מעל ל-2000 שקלים. לכן, ולא במפתיע, הדגמים הנמכרים ביותר עבור היצרנית שייכים דווקא לסדרת GTX x60 הנגישה יותר. וכעת, שלושה חודשים אחרי סדרת הדגל, גם היא זוכה לשדרוג לארכיטקטורת Maxwell 2.0 עם דגם שוק ביניים חדש – GeForce GTX 960.

כמו קודמיו בסדרה, הכרטיס החדש מיועד לענות באופן מיטבי על צרכיו של גיימר ממוצע. כך בעוד דגמי ה-GTX 980 ו-GTX 970 נועדו לספק את רמת הביצועים הגבוהה ביותר אפילו במהלך משחק ברזולוציית 4K, ה-GTX 960 תוכנן להריץ משחקים עדכניים בהגדרות גרפיקה גבוהות על גבי מסך בודד ברזולוציית 1080p. על מנת להציע את הכרטיס במחיר נגיש כמה שניתן וכן כדי שלא לפגוע בנתח השוק של ה-GTX 970, בחרו ב-Nvidia לשלב בו שבב חדש, ושמו – GM206.

ביצועים גבוהים בעלות נמוכה

כמעט מכל הבחינות, מהווה השבב במרכיביו מחצית משבב ה-GM204 בו מצויד דגם הדגל. הוא כולל 1024 ליבות CUDA הפועלות בתדר מירבי של 1178MHz, לעומת 2048 ליבות שמציע ה-GM204. כמות מצלילי הפיקסלים קטנה גם היא קרוב לפי שניים כמו גם כמות יחידות רינדור הפלט. באשר לזכרון העבודה, עם רכיב מסוג GDDR5 בנפח 2GB, הוא מגיע במחצית הנפח בהשוואה לרכיב הזכרון של דגם הדגל. תדר השעון שלו זהה ב-7GHz, אך ב-128 ביט רוחב הפס צר פי שניים.

nvidia-geforce-gtx-960-card-view

יש לציין שזו הפעם הראשונה שיצרנית השבבים משיקה כרטיס מסדרת GTX x60 עם זכרון ברוחב פס של 128 ביט. בחברה מסבירים כי הדבר מתאפשר בזכות טכנולוגיית כיווץ צבעים חדשה, אשר מקטינה את נפח התעבורה בכ-25 אחוזים. כמובן, שימוש ברכיב זכרון בעל רוחב פס צר יותר מאפשר לצמצם את עלות המרכיבים ובכך גם את מחירו הסופי של הכרטיס.

ה-GTX 960 תופס את מקומו כמלך הביצועים החדש בקטגוריית המאיצים הפועלים במעטפת תרמית נמוכה מ-150 וואט. עם 2.94 מיליארד טרנזיסטורים המיוצרים בתהליך 28 ננומטר, הכרטיס החדש פועל במעטפת תרמית של 120 וואט בלבד. נתון המאפשר לו ליזון את כל הזרם הנוסף הדרוש לו דרך מחבר 6 פינים בודד. כמו כן, מאפשר ההספק ההתחלתי הנמוך להמהיר את הכרטיס בבטחה, ואכן רבות מיצרניות הלוחות מציעות אותו בגרסאות מומהרות.

בחברה מבינים שלרוב, קהל היעד לא משדרג את כרטיס המסך מדי שנה, ולכן משווים את ביצועי הכרטיס החדש לדגם GTX 660, אשר הושק לפני שנתיים, ולא ל-GTX 760 של אשתקד. בהשוואה זו נראה שיפור ביצועים של כ-60 אחוזים לטובת הדגם החדש, כאשר במידה וממהירים את הכרטיס לכדי נתוני הספק דומים, שיפור הביצועים מגיע אף ל-80 אחוזים.

nvidia-geforce-gtx-960-full-body

הכרטיס תומך בכל התכונות החדשות, שהוצגו עם ארכיטקטורת Maxwell 2.0. אלו הן פונקציית MFAA המיעלת את תהליך ה-Anti Aliasing דרך התייחסות לפריימים קודמים, DSR המקצה את תהליך ה-Supersampling לתוכנת הדרייבר ופונקציית Voxel Global Illumination לרינדור תאורה מרחבית אמיתית יותר. כמו כן, תומך הכרטיס בפונקציית ה-VR Direct של Nvidia. זו משפרת את חווית המשחק במשקפי מציאות רבודה על ידי צמצום זמן ההשהיה בין פקודות הקלט לשינויים התואמים בתצוגה.

ה-GTX 960 זמין לרכישה כבר עכשיו דרך חנויות מקוונות במחיר 199 דולרים (כ-800 שקלים), כאשר בין יצרניות הלוחות ניתן למצוא את EVGA, אסוס, GIGABYTE, ZOTAC, MSI ואחרות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים