מיקרוסופט רוצה להחליש את שליטת גוגל באנדרואיד דרך השקעה ב-Cyanogen

מיקרוסופט החלה להשקיע בסטארטאפ שיכול מאוד להחליש בעתיד את שליטתה של גוגל במערכת ההפעלה הניידת שפיתחה, כך עולה מדיווח אתר הוול סטריט ג’ורנל. מקורבים לנושא מספרים כי מיקרוסופט החלה להשקיע ב-Cyanogen שפיתחה גרסה עצמאית של מערכת ההפעלה אנדרואיד, כזו שאינה תחת חסותה של גוגל, זאת כחלק מסבב השקעה שנאמד ב-70 מיליוני דולרים ולפי שווי המוערך בעד חצי מיליארד דולר.

מיקרוסופט, כך עולה מהדיווח, היא הקטנה במשקיעים שמאמינים בנחיצות החברה, כאשר סכום השקעתה כחלק מסבב ההשקעה לא נחשף כמו גם זהותן של יתר החברות המשקיעות ב-Cyanogen. אותם המקורות מוסיפים גם כי ניתן יהיה להרחיב את גיוס ההון בחברה באמצעות משקיעים אסטרטגיים השותפים למטרה אחת – הסרת השליטה של גוגל באנדרואיד. המקורות לידיעה מספרים כי Cyanogen ומיקרוסופט סירבו להגיב על המהלך.

Microsoft-is-a-software-company
עיצוב ועיבוד: גאדג’טי

השקעתה של מיקרוסופט נשמעת מעט תמוהה, שהרי הענקית מרדמונד מציעה כיום מערכת הפעלה ניידת משלה ורק עתה הכריזה על שינוי מהפכני שיאגד את כל הפלטפורמות תחת Windows 10, שתושק מאוחר יותר השנה. אולם מספיק להתבונן בסטטוס שפרסם מייסד החברה, ביל גייטס, בחשבונו בפייסבוק אמש (ה’) כדי להזכיר על מה עומד בסיסה של מיקרוסופט:

לפני 40 שנה פול אלן ואנוכי (גייטס) ביצענו הימור כי התוכנה תשנה את העולם.

אפילו לאור התכווצות הצמיחה בצד הכנסותיה מתחום התוכנה, תוך שתחום החומרה מתחיל להוות חוזקה עבור החברה, מיקרוסופט היא עדיין חברת תוכנה בעיקרה. על כן אין הדבר מפתיע כי תרצה לשווק את סל התוכנות הרחב שלה לכמות גדולה ככל האפשר של לקוחות פוטנציאלים.

מיקרוסופט פעלה באופן נמרץ בשנה האחרונה כדי להביא את תוכנות אופיס לפלטפורמות הניידות iOS ואנדרואיד ורק אתמול חשפה את מספרי ההורדות המרשימים שלהן, העומדים על יותר מ-80 מיליון משתמשים, לצד השקת אפקליציות יעודיות לטאבלטים מבוססי אנדרואיד.

כניסה לשוק של גוגל עם אלטרנטיבה לאנדרואיד של ענקית החיפוש תאפשר למיקרוסופט דריסת רגל אצל יצרניות שטרם אימצו את מערכת ההפעלה ווינדוס על-גבי מכשירי סמארטפון. מכשירים עליהם תותקן מערכת ההפעלה של Cyanogen לא יהיו משועבדים לסל התוכנות של גוגל ברגע הפעלתם, כך שלאופיס של מיקרוסופט יישמר היתרון ארוך השנים שליווה את כולנו במחשבי ה-PC גם בפלטפורמת המובייל.

Cyanogen לא לבד

Cyanogen מציעה מערכת הפעלה אוטונומית המבוססת על אנדרואיד ללא מגבלותיה של גוגל, וזמינה גם היא לכל דורש. החברה מונה 80 אנשים בלבד, אך קהילת המפתחים שלה גדולה בהרבה עם כ-9,000 משתמשים, מה שמספק לה יתרון ומביא לבקרת איכות אמיתית מצד המשתמשים.

רוב עיסוקה ונוכחותה הוא בפיתוח תחליף מערכת הפעלה מותאם למרבית המכשירים הפופולריים בשוק שמריצים אנדרואיד, כאשר דיווח שעלה מוקדם יותר השבוע שפך אור על תכניותיה של Cyanogen להיפרד מגוגל וללכת בדרך עצמאית.

cyanogen-logo-blue-250pxCyanogen לא תהיה לבדה במערכה מול גוגל, שדורשת מכלל לקוחותיה העושים שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד באופן חופשי, לשלב סט אפליקציות של החברה בהתקנה מראש על גבי כל מכשיר ואת שירות החיפוש שלה כברירת המחדל, זאת בתמורה לגישה לאפליקציות המוצעות בחנות ה-Google Play.

אמזון כבר הקדימה ומציעה אלטרנטיבה לאנדרואיד של גוגל דרך מכשירי טאבלט וסמארטפון המבוססים על מערכת חלופית הנושאת ממשק משתמש מותאם באופן בלעדי לשלל מוצריה של ענקית קמעונאות הרשת, בהם גם חנות אפליקציות אלטרנטיבית אותה היא מנהלת.

יצרניות סמארטפונים סיניות רבות גם הן מציעות אלטרנטיבות לאנדרואיד של גוגל עם מערכות משלהן המבוססות על גבי מערכת ההפעלה בקוד הפתוח, המציעות גם חנויות אפליקציות אלטרנטיביות בשפה הסינית. המלחמה בדרך פועלה של גוגל עם אנדרואיד הגיעה אף עד הלקוחה המשמעותית ביותר של החברה, סמסונג, זו פועלת נמרצות לשם הצגת אלטרנטיבה בדמות מערכת ההפעלה טיזן, שזכתה לאחרונה להשקת המכשיר הראשון שלה – Samsung Z1.

בעוד אישור רשמי בנושא לא הגיע ממיקרוסופט או מ-Cyanogen, הידיעה בנושא השקעתה של ענקית התוכנה אינה מפתיעה. מיקרוסופט כבר ידעה הרפתקאות במערכות הפעלה אותן לא פיתחה באופן עצמאי, כאשר בתחילת השנה שעברה הכריזה לצידה של נוקיה על מכשירי ה-Nokia X מבוססי אנדרואיד ששילבו את ממשק האריחים של החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים