חברת Kyocera תציג סמארטפון בעל יכולת טעינה סולארית ב-MWC

בתמונה: Kyocera Torque

Kyocera מוכרת לרוב בזכות קו מכשירי הסמארטפון העמידים מתוצרתה, אך אלו מהווים רק חלק מתחומי ההתמחות הרבים של החברה היפנית הוותיקה. מדובר ביצרנית אלקטרוניקה וחומרים קרמיים המספקת מכשור הדפסה, ציוד תקשורת, ציוד רפואי, רכיבים אלקטרוניים וכן מערכות סולריות לייצור אנרגיה חשמלית. תחום התמחות אותו, כפי שהצהירה החברה, תיישם באבטיפוס של מכשיר סמארטפון, אשר יוצג בתערוכת MWC בשבוע הבא.

בשיתוף עם חברה צרפתית בשם Sunpartner מתכוונת Kyocera להציג בתערוכה את דגם ה-Torque מתוצרתה מצוייד במשטח טעינה סולארי, אשר ישולב בין שכבות המסך. הרכיב קרוי בשם Wysips Crystal ומהווה שכבה דקה וגמישה בעובי של כ-0.5 מ”מ ובעלת דרגת שקיפות של כ-90 אחוזים. ההספק האנרגטי של הרכיב עומד על כ-5mW/cm^2 (מיליוואט לס”מ רבוע). בהתחשב בשטחם המצומצם של מסכי הסמארטפונים, מדובר בהספק טעינה נמוך למדי המהווה כ-5 אחוזים מזה של מטען סטנדרטי.

הטכנולוגיה, אם כן, לא תאפשר לפטור את מכשירי הסמארטפון לחלוטין מהצורך בטעינה, אך, כפי שטוענים בחברה, תעזור להאריך את חיי הסוללה וכן תספק מקור אנרגיה במקרה חירום בו למשתמש לא תהיה גישה למטען רגיל. עוד מציינים ב-Sunpartner, כי כל עוד יהיה המכשיר חשוף למקור אור, הספק הרכיב הפוטו-וולטאי יפצה על תצרוכת החשמל של המכשיר בזמן המתנה, מה שתיאורטית יאפשר זמן המתנה אינסופי. תחליף מלא לצורך בטעינה ממקור מתח חיצוני, מקווים בחברה, שהטכנולוגיה תוכל להוות במכשירי ספר אלקטרוני בעלי מסכי ה-e-paper החסכוניים והגדולים יותר.

זו לא תהיה הפעם הראשונה בה Kyocera משלבת טכנולוגיה חדשנית באחד ממכשיריה. לפני כחצי שנה הציגה החברה את ה-Brigadier עם מסך ספיר, אשר הוכיח עצמו לטובה גם בתנאי המבחן הקשים ביותר והדגים עד כמה מועיל יכול להיות החומר במיגון מסכי המכשירים החכמים שלנו. ייתכן והאבטיפוס המדובר יעשה כן גם עבור רכיב הטעינה הסולארי. את ההתרשמות ראשונה נקבל כבר בעוד מספר ימים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים