גוגל בוחנת שיתוף פעולה עם יצרנית סינית עבור מכשיר הנקסוס הבא

נדמה כי בשנים האחרונות יצרניות הסמארפטונים הסיניות כובשות את העולם בסערה – חברות כמו Xiaomi, Huawei או Lenovo מציעות סמארטפונים איכותיים במחירים מוזלים ומציבות תחרות קשה לחברות ה-״מסורתיות״, ביניהן Apple, Samsung ו-LG. שמועה חדשה גורסת כי גוגל התלהבה מהמגמה האחרונה בעולם הסלולר והחלה לתור אחר יצרנית סינית שתייצר עבורה את המכשיר הבא בסדרת מכשירי הנקסוס.

מכשירי הנקסוס לדורותיהם יוצרו בשיתוף עם יצרניות ותיקות ומוערכות – הנקסוס הראשון (Nexus One) יוצר על-ידי HTC, השניים הבאים אחריו יוצרו ע״י סמסונג, שניים נוספים מבית LG ואחרון חביב הוא ה-Nexus 6 שמיוצר ע״י מוטורולה. כל הנקסוסים הציעו ממשק אנדרואיד נקי ונועדו להציג את גרסת האנדרואיד העדכנית במלוא הדרה.

הסדרה נכנסה לתודעת הציבור לאחר שחרורם של שני דגמים מוצלחים במיוחד, ה-Nexus 4 וה-Nexus 5 מבית LG. שניהם מציעים חווית שימוש חלקה ומהירה במיוחד – הנגרמת בזכות היעדר ממשק כבד ועמוס פיצ׳רים מבית היצרנית. סיבה נוספת להצלחתם הרבה הייתה מחירם האטרקטיבי – מחירם ההתחלתי של הנקסוס 4 ושל הנקסוס 5 עמד בארצות הברית על 300$ ו-350$ בהתאמה, כמחצית ממחירו של סמארטפון דגל רגיל. ה-Nexus 6 הוכרז באוקטובר אשתקד במחיר התחלתי של 650$ ושבר את תדמית המחיר האטרקטיבי שנוצרה לסדרה.

Nexus 4
Nexus 4

הנקסוס עובר לסין

כעת, מסתמן כי גוגל מעוניינת להחזיר תדמית זו – היצרניות הסיניות מתמחות בייצור מכשירים איכותיים וזולים, מה שיאפשר לגוגל למכור את מכשיר הנקסוס הבא במחיר מוזל, כפי שעשתה עם שני הדגמים הקודמים בסדרה. גוגל ככל הנראה מעוניינת להשיק מכשיר מוזל בעל שולי רווח נמוכים על מנת למשוך אליו מספר גדול של קונים, שכן סדרת הנקסוס אינה יועדה ליצירת כסף. אלא לשם ההצגה בפני הקהל הרחב את חווית האנדרואיד הנקייה והטהורה ביותר, אנדרואיד כפי שגוגל חושבת שהיא צריכה להראות.

Nexus-Logoהיצרנית בה תבחר גוגל תקבל יתרון עצום על פני מתחרותיה – לחברות הסיניות קיים כרגע נתח שוק זעום במערב, והשקת מכשיר נקסוס תאפשר לחברה הנבחרת לחדור לארה״ב וליצור לעצמה מוניטין בקלות. אחת המתמודדות העיקריות על תואר היצרנית הנבחרת היא Xiaomi. היא השיקה החודש את החנות האינטרנטית שלה בארה״ב, אך כרגע לא מוכרת שם טלפונים, ככל הנראה בשל העלות הגבוהה שנדרשת להשגת האישורים הנדרשים והקמת מערך ההפצה. גוגל תוכל לעזור לה להתגבר על מכשול זה ולהתחיל למכור טלפונים מתוצרתה גם בגבולות ארה״ב.

אולם יצרנית סינית אחרת, לנובו, עשויה להיות יעד עבור גוגל גם כן. לשתי החברות קשר עסקי לא דל, שהרי ביצעו בשנה שעברה עסקה להעברת הבעלות בחטיבת המכשירים של מוטורולה מוביליטי מידיה של גוגל ללנובו. נוכחותה האמריקאית של מוטורולה בתוך לנובו הסינית, עשויה להקל על הפערים מול הקהל האמריקאי, כך שייתכן כי תהיה זו מוטורולה שתקבל את המושכות לידיה לייצור דגם נקסוס נוסף, תחת חסותה של לנובו.

הנקסוס הבא יושק ככל הנראה לקראת סוף השנה, וכרגע לא ידועים אודותיו פרטים – חרושת השמועות צפוייה להתחיל בחודשים הקרובים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים