לא להאמין: מיליארד צפיות בחודש ל-Youtube אבל לא מרויחה כלום

יוטיוב הוא אחד מהאתרים הפופולריים ביותר בעולם, מס’ 3 בדירוג אלקסה וזוכה ליותר ממליארד צפיות בתוכן בו בחודש. גוגל מעולם לא פרסמה כמה בדיוק האתר מרויח אבל רבים העריכו שמדובר ברווח מזערי. עתה מגלה הוול סטריט ג’ורנל שגם לאחר יותר מ-8 שנות פעילות תחת גוגל (נרכשה ב-2006 תמורת 1.65 מיליארד ד’) היא עדיין מפסידה והרבה.

מה שמדהים הוא שיוטיוב מצליחה להגדיל את ההכנסות בעקביות ובאחוזים יפים. על פי מקורות בחברה, ב-2014 רשמה הכנסות של 4 מיליארד דולר לעומת 3 מיליארד דולר ב-2013. מדובר על כ-6% מסך ההכנסות של גוגל חברת האם, אבל בשורה התחתונה יוטיוב לא תורמת לה כלום. לדבריהם מדובר על שורה תחתונה ש”בקושי מחזירה את ההשקעה”.

למה יוטיוב לא מרויחה?

ראשית צריך להתחשב בהוצאות האדירות בתשתיות שמאפשרות הצגת סרטונים מהירה מאוד בכל מכשיר. בנוסף, נראה שהבעיה טמונה בכך שהצופים מגיעים בעיקר דרך לינקים ואתרים אחרים ופחות דרך דף הבית של יו–טיוב, מה שיאפשר לה לקחת יותר כסף ממפרסמים דרך שירותי פרימיום.

youtube-kids-logo-250pxהבעיה לדעתם היא בכך שיוטיוב עצמה מושכת בעיקר צעירים שנכנסים אליה בדרך קבע. כל שאר האוכלוסיה מגיעה אליה רק דרך לינקים ומתייחסת לאתר כמאגר גדול של סרטוני שעשוע שאפשר לשתף.

על פי אנליסט שעוקב אחר החברה, 9% מהמגיעים לאתר אחראים ל-85% מסך הצפיות בסרטונים (לא נתון שמעודד מפרסמים).

גוגל מצידה עושה המון מאמצים שאנשים יראו באתר כאתר קבוע לתוכן איכותי ומעוניינת שיוטיוב יהפוך להיות תחליף לטלוויזיה.

מהסיבה הזו, מוציאה החברה סכומים גדולים מאוד ליצרני תוכן (כדי שלא יברחו לפייסבוק ויאהו שמנסות לפתות אותם) ופיתוח פיצ’רים משלימים כמו יוטיוב לילדים.

יוטיוב כבר לא לבד

אם כל הקשים הנ”ל לא מספיקים לה לייצור רווחים, אז גם התחרות בשוק זה רק מתגברת. פייסבוק שמה לה ליעד לכבוש נתחים משוק הוידאו און-ליין ופתחה מלחמה חזיתית נגד יוטיוב. צוקרברג סיפר בשיחת המשקיעים לאחר פרסום הדו”ח האחרון שבממוצע נצפים 3 מיליארד סרטונים בפייסבוק ביום. רק קחו בחשבון שבשבילו צפייה נחשבת לאחר 3 שניות של הפעלה וזה בפיד שבו הסרטונים מופעלים אוטומטית.

אם המטרה היא להיות הטלווזיה הבאה, אז ליוטיוב יהיה מאוד קשה לנצח את אמזון ונטפליקס, שכבר נמצאות עמוק בתחום הפקת התכנים ואף חתמו עם חברות הפקה הוליוודיות על אספקת סדרות ותוכן איכותי ברמה הגבוהה ביותר. יתכן וביוטיוב יתהו עוד רב זמן בשאלה: איפה הכסף?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים