שירות Whatsapp Web זמין כעת בדפדפני Firefox ו-Opera

קרדיט תמונה: flicker / Jan Persiel תמונה: Jan Persiel / flickr

Whatsapp Web הוא שירות המאפשר גישה לאפליקציית המסרים המידיים הפופולרית Whatsapp דרך הדפדפן. הוא הושק בינואר השנה, עם תמיכה בדפדפן אחד בלבד – גוגל כרום. כעת, כחודש לאחר השקתו, Whatsapp Web מתרחב ומציע תמיכה בשני דפדפנים פופולריים נוספים – Firefox ו-Opera.

עם התרחבותו של השירות וזמינותו לנתח שוק רחב יותר, עדיין מורגש היעדר התמיכה בדפדפן פופולרי נוסף  – ספארי, דפדפן מבית אפל הנפוץ מאוד בקרב משתמשי המקינטוש, האייפון והאייפד, בעיקר בשל העובדה שהוא מתממשק בצורה מושלמת עם מערכות ההפעלה של החברה ומציע זמני סוללה טובים בהרבה משל דפדפנים אחרים כדוגמת גוגל כרום. העובדה ש-Whatsapp Web אינו תומך בספארי מאלץ בעלי מק רבים להשתמש בשני דפדפנים במקביל, תצורה מסורבלת ולא חסכונית בחשמל.

קריאה נוספת: Whatsapp Web – נקודת ציון חשובה בהתפתחות שירות המסרים המיידיים

חיסרון גדול נוסף של השירות הוא הצורך בחיבור קבוע של הטלפון עליו מותקנת האפליקצייה לרשת – השיחות ב-Whatsapp נשמרות על הטלפון ועל הטלפון בלבד, מה שמונע גישה לשירות כאשר נגמרת הסוללה. בנוסף, במקרה שבו הטלפון ניזוק או נגנב, כל השיחות של המשתמש נעלמות לעד. זוהי תצורה מסורבלת מיושנת, ומפתיע לראות אפליקציית מסרים כה גדולה משתמשת בה – במיוחד לנוכח העובדה שלאחסון השיחות זמינות חוות השרתים העצומות של הרשת החברתית Facebook, אשר רכשה את Whatsapp לפני כשנה.

whatsapp-web-opera-firefox-support

לצורך השוואה, אפליקציית Telegram מאחסנת את השיחות על גבי שרתיה, מה שמאפשר גישה לשירות מכל פלטפורמה ובכל זמן, ללא תלות במצבו של הטלפון. נראה כי הדבר היחיד המונע ממנה לכבוש את העולם בסערה הוא מקרה קלאסי של ״ביצה ותרנגולת״ – כמעט אף אחד לא משתמש ב-Telegram מכיוון שכמעט אף אחד לא משתמש ב-Telegram.

אנו מלאי תקווה כי Whatsapp תוסיף תמיכה בשאר הדפדפנים בקרוב, בנוסף להעברת כל היסטוריית השיחות לענן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים