הוכרז: Samsung Galaxy S6 – מפלצת עוצמתית ויוקרתית

במהלך אירוע Unpacked 2015 שנערך בדקות אלה בברצלונה, הכריזה סמסונג על Galaxy S6, ספינת הדגל החדשה שלה. לאחר שעברה עליה שנה קשה עם נתוני מכירות מאכזבים ותחרות קשה מצד החברות הסיניות, מחליטה סמסונג להוציא את התותחים הכבדים ולהיאבק בכל כוחה על מקומה בכס המלכות של יצרניות הסמארטפונים.

סמסונג תכננה את ספינת הדגל החדשה מאפס תוך התעלמות מוחלטת מכל מאפייניה ומנהגיה של החברה. אחד השינויים העיקריים הוא באיכות הבנייה של המכשיר – הגב עשוי כעת מזכוכית והמסגרת מאלומיניום, פניה של 180 מעלות מהפלסטיק המוקשח שעטף את כל מכשיריה הקודמים של החברה. בנוסף, הסוללה כעת אינה נשלפת ולא קיים חריץ להרחבת זיכרון – שני מאפיינים מובהקים של החברה שנזנחו על מנת ליישר קו עם המתחרות ולספק את איכות הבנייה שהמשתמשים מצפים לה, כזו שהורגלו לקבל ממכשירים דוגמת סדרת ה-One של HTC וה-iPhone של Apple.

Samsung-Galaxy-S6-back

בנוסף לעיצוב החומרה מחדש, סמסונג עיצבה מחדש גם את התוכנה – ממשק המשתמש שלה, Touchwiz, מעוצב כעת באופן פשוט יותר, אינטואיטיבי יותר, ומהיר יותר. נראה כי סמסונג החליטה להפנים את הביקורת הנוקבת שחטפה על הגרסאות הקודמות של הממשק שהיו מסורבלות ואיטיות.

למרבה ההפתעה, גודלו של המסך לא השתנה ועומד על 5.1 אינץ’. הרזולוציה לעומת זאת שופרה ועומדת על 1440×2560, כלומר Quad HD או 2K. צפיפות הפיקסלים קובעת שיא חדש של 575 פיקסלים לאינץ’ ומעניקה ל-Galaxy S6 את תואר “הסמארטפון בעל המסך החד בעולם”, תואר בו הוא מחזיק יחד עם גרסת ה-LTE-A של Galaxy S5. על המסך המרשים מגנה זכוכית Gorilla Glass 4 החדשה מבית Corning, שמחפה גם על גבו.

הכח המניע את Galaxy S6

בליבו של הסמארטפון פועמת ערכת השבבים המפלצתית Exynos 7420 מבית סמסונג עצמה. זוהי ערכת השבבים המתקדמת ביותר שפיתחה החברה אי פעם. היא מציעה מערך עיבוד מתומן ליבות: ארבע ליבות עוצמתיות מסוג A57 במהירות שעון של 2.1GHz וארבע ליבות חסכוניות מסוג A53 במהירות שעון של 1.5GHz.

Exynos-7-Octa-250pxהליבות מוטמעות בארכיטקטורת big.LITTLE המאפשרת חיסכון בסוללה ללא התפשרות על ביצועים. מערך הליבות זהה לזה הקיים בפלטפורמת Snapdragon 810, ערכת השבבים המובילה של המתחרה קוואלקום. עם זאת, קיים הבדל מהותי בין השתיים: ערכת השבבים של קוואלקום מיוצרת בתהליך ייצור בגודל 20 ננומטר בעוד שזו של סמסונג מיוצרת בתהליך ייצור חדשני בגודל 14 ננומטר בלבד. תהליך הייצור המתקדם מאפשר לערכת השבבים של סמסונג לספק ביצועים גבוהים יותר, לצרוך פחות חשמל, לפלוט פחות חום ולנצל שטח קטן יותר.

כל מכשירי הדגל הקודמים מבית סמסונג הוצעו בשתי גרסאות: גרסה המכילה ערכת שבבים מבית סמסונג וגרסה המכילה ערכת שבבים מבית קוואלקום, מכיוון שבעבר סמסונג לא הייתה מסוגלת לייצר כמות מספקת של ערכות שבבים, בנוסף לעובדה שערכות השבבים של קוואלקום הציעו תמיכה בקישוריות LTE. הפעם סמסונג משיקה גרסה אחת – סוף סוף היא מצליחה לייצר כמות מספקת של ערכות שבבים, והיא מאמינה שהן לא נופלות באיכותן מאלו שמציעה קוואלקום.

מערך מצלמות וחיישן ביומטרי חדשים

גם תחום הצילום בספינת הדגל החדשה של סמסונג זכה לשיפורים נרחבים. המצלמה האחורית שופרה משמעותית והיא מציעה כעת חיישן 16 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם בגודל f/1.9. כלומר, הפתח דרכו נכנס האור גדול באופן משמעותי, מה שמוביל לביצועים משופרים בהרבה בתנאי אור קשים בנוסף לעומק שדה רדוד – אפקט אומנותי של טשטוש, המאפיין לרוב מצלמות מקצועיות. כצפוי, המצלמה מציעה גם מייצב תמונה אופטי. המצלמה הקדמית מציעה חיישן ברזולוציית 5 מגה-פיקסל.

כהרגלה, סמסונג מציידת את מכשיר הדגל שלה במספר רכיבים ייחודיים: מד הדופק וקורא טביעות האצבע שנכחו בגרסה הקודמת מוצעים גם ב-Galaxy S6. עם זאת, קורא טביעות האצבע שופר משמעותית והוא מופעל כעת בלחיצה קלה ולא בהחלקת אצבע, בדומה לסורק ה-Touch ID של Apple. לצערנו, ובניגוד לגרסה הקודמת, המכשיר איננו עמיד במים, חיסרון נוסף שמביאה עימה איכות הבנייה המשופרת. על מנת לפצות על היעדר הסוללה הנשלפת, הטמיעה סמסונג במכשיר יכולת טעינה אלחוטית בתקן Qi.

בנוסף ל-Galaxy S6 סמסונג השיקה שירות תשלומים מתחרה ל-Apple Pay בשם Samsung Pay. השירות יאפשר ביצוע רכישות בחנויות באמצעות טכנולוגיית NFC ובגם בטכנולוגיה חדשה בשם MST (ראשי תיבות של Magnetic Secure Transimission). השירות תומך כרגע בכרטיסי ויזה ומאסטרקארד, עם הבטחה לתמיכה בכרטיסים נוספים בהמשך.

לערכת השבבים העוצמתית מצוותים זיכרון RAM מסוג DDR4 בנפח 3GB וכמות נכבדת של שטח אחסון – 32, 64 או 128 גיגה-בייט. זהו שטח אחסון מהיר במיוחד בטכנולוגיית UFS 2.0 אשר הוכרזה לפני ימים אחדים. את המפרט העוצמתי תזין סוללה בקיבולת 2550mAh. מימדיו של המכשיר עומדים על 143.4 מ”מ לגובה, 70.5 מ”מ לרוחב ועובי של 6.8 מ”מ בלבד. משקלו עומד על 138 גרם בלבד.

ה-Galaxy S6 יהיה זמין בצבעים לבן פנינה, ספיר שחור, וזהב פלטינום. תוצע גם גרסה מוגבלת בצבע כחול טופז. הוא יוצע למכירה החל מה-10 באפריל וצפוי להגיע במהרה גם לארצנו הקטנטונת. מחירם של המכשירים באירופה צפוי לעמוד על 699 אירו (כ-3100 שקלים) עבור גרסת ה-32GB, על 799 אירו (כ-3550 שקלים) עבור גרסת ה-64GB ועל 899 אירו (כ-4000 שקלים) עבור גרסת ה-128GB.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים