נולדת מחדש: Cyanogen נכנסת לשיתוף פעולה עם קוואלקום

Cyanogen אינה עוד חברת סטארטאפ קטנה האחראית לעדכן אמכשירי אנדרואיד בשוק עם הרום (ROM) שלה. החברה הקטנה, שהחלה את דרכה בשנת 2009 והתאגדה ב-2013, הצליחה להבליט את עצמה כמפתחת תוכנה מוכשרת ובוגרת שלב אחרי שלב, זאת בעיקר לאחר שסירבה לסכומי עתק מחברת גוגל (זו ראתה איום וניסתה לחסלו), ולאחר מכן, כשנבחרה למערכת ההפעלה המובנית באחד המכשירים הכי מדוברים בשוק – OnePlus One. כעת נכנסת החברה לשיתוף פעולה חדשה עם עם ענקית השבבים קוואלקום.

יד ביד עם קוואלקום

Cyanogen מפתחת מערכת הפעלה אלטרנטיבית לאנדרואיד של גוגל והיא עושה זאת די טוב יש לומר. כל-כך טוב עד שגם קוואלקום רואה בה את הפוטנציאל ולכן החליטה להטמיע את מערכת ההפעלה על מכשיריה השונים בתכנית Reference Design (בשמה הרשמי QRD) אשר תושק במהלך החודש הבא.

התוכנית היא למעשה פלטפורמה שתפגיש בין יצרניות חומרה ותוכנה קטנות כדי ליצור מוצרים תחת המותג המשותף, כאשר עד עכשיו מערכת ההפעלה הגיעה מבית קוואלקום, ולא היוותה את חוד החנית של מערכות ההפעלה. למשבצת זו נכנסת כעת מערכת ההפעלה של סיאנוג’ן, אשר תושק על מכשירי השוק הבינוני-נמוך הבאים שיריצו את המערכות על שבב Snapdragon 200/400/600 של קוואלקום.

ההצלחה המסחררת של סיאנוג’ן הביאה את החברה להחליט על מיתוג מחדש כאשר החליפה את הלוגו “האנדרואידי” והכחול בלוגו דפוס חדשני, אשר אמור לייצג את הלך הרוח החדש בחברה – חדשנות אנרגטית, חברה בוגרת שאינה בגדר מעשי טוויקים והאקינג אלא מפתחת תוכנה בולטת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים