חברת התקשורת Free משיקה ממיר 4K מבוסס Android TV; יגיע גם לישראל?

חברת התקשורת הצרפתית Free, המספקת שירותי טלפוניה, סלולר, אינטרנט וטלוויזיה, משיקה את הממיר הראשון בעולם המבוסס על פלטפורמת Android TV של גוגל, עם תמיכה בניגון וידאו באיכות 4K. בעל השליטה בחברת Free, נזכיר, הוא היזם הצרפתי קסביה ניאל, מבעלי השליטה בספקית הסלולר הישראלית גולן טלקום. מה שהופך את ההכרזה מעניינת מאוד גם מהזווית שלנו היא העובדה שמיכאל גולן, מנכ”ל גולן טלקום, שימש בעבר כמנכ”ל חברת Free ולא הסתיר את רצונו להביא את המודל הצרפתי לישראל – כולל כניסה לשוק הטלוויזיה.

הממיר, שנקרא Freebox mini 4K, זמין כעת לרכישה עבור 15.4 מיליון לקוחות החברה בצרפת ומקדים את קונסולת Nvidia Shield, המציעה גם היא את פלטפורמת Android TV ותמיכה בניגון וידאו באיכות 4K. הממיר יספק גישה לכל שירותיה של Free כאפליקציות המותקנות מראש במערכת ההפעלה Android TV, אלו מוזרמות על גבי רשת האינטרנט (בדומה לפתרון של Cellcom TV). בין האפליקציות תמצאו את Freebox TV הכוללת יותר מ-200 ערוצים, 49 מתוכם באיכות HD, את אפליקציית Video-Club המשמשת כספריית VOD, ועוד.

הממיר החדש יהנה מיתרונותיה של Android TV ויאפשר גישה להורדת אפליקציות ומשחקים מחנות Google Play, כמו גם תמיכה בחיפוש קולי. מערכת ההפעלה מבוססת על אנדרואיד 5.0 Lollipop. בכדי לאפשר ניגון וידאו באיכות 4K מצוייד הממיר במפרט מרשים הכולל את ערכת השבבים BCM7252 STB מבית Broadcom, הכוללת מעבד Brahma15 המותאם לפענוח וידאו 4Kp60 ומאיץ גרפי עצמתי. עוד מצויד הממיר בקישורית בלוטות’ וקישורית WiFi בתקן 802.11ac.

Freebox-Mini-4K-2בראיון שערכנו עם מיכאל גולן, מנכ”ל גולן טלקום, בתוכנית הרדיו “גאדג’טי משדר” לפני קצת פחות משנתיים, הוא סיפר כי החברה תשקול את הכניסה לשוק הטלוויזיה במידה והרגולטור (משרד התקשורת) יאפשר כניסה של מתחרים חדשים לתחום. מאז הדבר הפך לאפשרי וסלקום היא החלוצה בתחום עם שירות Cellcom TV. בינתיים, גולן טלקום מוזכרת באתר האינטרנט של חברת Unlimited כספקית וידאו, בזמן שהיא גם מפיצה סקרים עם שאלות על תכני הטלוויזיה בהם ירצו הנשאלים לצפות.

ממיר דוגמת Freebox mini 4K אשר זמין בצרפת במחיר של החל מ-29 אירו בחודש בחבילה משולבת של אינטרנט, טלפון וטלוויזיה, יכול להביא בשורה משמעותית לשוק המקומי. מיכאל גולן הצליח להפתיע אותנו מספר פעמים בעבר, ונשמח לגלות שזהו הדבר הגדול הבא עליו הוא עובד כעת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים