הכתבה קולית בעברית זמינה כעת לבעלי האייפון בגרסת iOS 8.3 beta 3

ביום חמישי האחרון (12.3.15) החלה אפל להפיץ למפתחים את גרסת הבטא האחרונה של מערכת ההפעלה שלה למכשירים ניידים – iOS 8.3 beta 3. שחרור הגרסה החדשה הביא עמו מספר שינויים ותיקוני באגים, אולם לצידם הסתתר באופן גלוי למדי גם שינוי אחד המשפיע על דוברי העברית, הוא ההכתבה הקולית.

ההכתבה הקולית הגיעה למכשירי האייפון, האייפד והאייפוד טאצ’ ב-24 שפות חדשות עם השקתה של מערכת ההפעלה iOS 8, אולם באותה עת עברית לא הייתה ביניהן. עם שחרור גרסת הבטא השלישית של iOS 8.3 מאפשרת אפל למשתמשיה להשתמש בפונצקיית ההכתבה הקולית גם בשפה העברית.

החדשות מגיעות לצד צירופה של iOS לתכנית הבטא הציבורית של החברה. עם שחרורה של הגרסת הבטא האחרונה למפתחים פתחה אפל את תכנית הבטא שלה, שהפכה זמינה לראשונה עבור מערכת ההפעלה של החברה למחשבי המקינטוש, גם עבור משתמשי מכשירים מבוססי iOS. הפיכתה של ההרשמה לתכנית הבטא ל-iOS מתבצעת בהדרגה, כאשר דיווחים ראשונים בנושא הגיעו מאירופה וארה”ב, שם נרשמו הזוכים הראשונים להירשם אליה לשם בחינת גרסאות חדשות טרם יושקו באופן רשמי.

איך להפעיל את ההכתבה הקולית?

הפעלת ההכתבה הקולית, באם אינה פעילה כבר במכשירכם, ניתנת להפעלה מהירה דרך אפליקציית ההגדרות במכשיר. תחת תפריט “כללי” (General), גשו לתפריט ה”מקלדת” (Keyboard), שם תמצאו את כפתור “הפעל את הכתבה” (Enable Dictation).

ios8-3-hebrew-dictation-guide-gadgetycoil

לאחר הפעלת פונצקיית ההכתבה ניתן לגשת לכל אפליקציה העושה שימוש במקלדת ולהיכנס למצב הקלדה. ברגע שתקפוץ מעלה המקלדת, יש להחליף לשפה העברית דרך סמליל כדור הארץ הנמצא בשורה התחתונה ביותר של המקלדת. אפשרות ההכתבה הקולית תופיע בשורה התחתונה לצד מקש הרווח (Space) ולחיצה עליה תפתח בפניכם את מצב ההאזנה שיתפוס את מקומה של המקלדת, אז תוכלו להתחיל לדבר למכשיר ולהכתיב את דברכם בקול בשפה העברית.

ios83-hebrew-dictation-works

מבדיקתנו, מתבצע הזיהוי הקולי באופן מדויק למדי. מצאנו כי בהקראה מהירה יותר של טקסט משתהה מעט הפונקציה עד שהיא מציגה את הדברים שנאמרו דרך ההכתבה הקולית בטקסט על המסך, אולם לא נתקלנו במקרה בו לא זוהו דברינו כל עוד אלו נאמרו בבירור. את הפונקציה החדשה, יש להניח כי תשחרר אפל עבור כלל המשתמשים עם השקתה הרשמית של iOS 8.3 בחודשים הקרובים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים