סטארטאפ חדש שואף להכפיל את נפח סוללות הליתיום

אין ספק שהטכנולוגיות בסמארטפונים מתקדמות בקצב מסחרר. המסך, ערכת השבבים, והמצלמה, כולם מקבלים שדרוג משמעותי בכל דור חדש. עם זאת, קיים תחום אחד בו לא חלה התקדמות כבר עשרות שנים: הסוללה.

מכשירי הסמארטפון הקיימים כיום בשוק משתמשים בסוללות יוני ליתיום. הן הומצאו בשנות השבעים של המאה העשרים, וחלה בהן התפתחות מועטה מאוד לאורך השנים. חברת סטראטאפ חדשה העונה לשם SolidEnergy שואפת לשנות את המצב: היא הצליחה לייצר סוללה בעלת צפיפות כפולה מהסוללות הזמינות כיום בשוק. סוללה שכזו תוכל לחולל מהפכה ולהכפיל את זמני השימוש בסמארטפונים.

solidEnergy-battery-comparison
יותר כח במחצית מהגודל (קרדיט תמונה: SolidEnergy)

הטכנולוגיה המתקדמת שאיפשרה את פריצת הדרך פותחה במעבדות MIT. בפשטות, הסוללה מכילה שלושה רכיבים: קתודה, אנודה, וחוצץ שמפריד ביניהן. הסוללה אוגרת חשמל ופורקת אותו בעזרת העברה של אלקטרונים מהקתודה לאנודה ולהפך. בסוללה רגילה, גודלן של הקתודה והאנודה הוא שווה, הקתודה לרוב עשויה מקובלט והאנודה מסיליקון או פחמן. באמצעות הטכנולוגיה של SolidEnergy ניתן להשתמש באנודת מתכת מזערית, שמובילה להקטנת גודלה של הסוללה ב-50%.

בפניהן של טכנולוגיות סוללה חדשות עומדים מכשולים רבים. מכיוון שסוללות משתמשות בתגובות כימיות עוצמתיות, כל טכנולוגיה חדשה שמפותחת נאלצת להוכיח את עצמה כבטוחה מספיק לשימוש רחב היקף. על כן, רוב טכנולוגיות הסוללה החדשות כשלו בשלב בדיקת הבטיחות. בנוסף, הקמת מפעלי ייצור חדשים כרוכה בעלויות גבוהות במיוחד. הטכנולוגיה של SolidEnergy הוכיחה עצמה כבטוחה לשימוש, והיא משתמשת בתהליכי ייצור קיימים – מה שמייתר את הצורך בהקמת מפעלים חדשים.

החברה מתכננת להשיק את סוללת הסמארטפון הראשונה לשימוש מסחרי בשנת 2016, כשסוללות לרכבים חשמליים צפויות להגיע שנה לאחר מכן. רק הזמן יגיד האם תצליח החברה לממש את תוכניתה ולחולל מהפכה אמיתית בשוק הסוללות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים