איירון מן, גרסת המציאות: הזרוע הביונית Handiii מתחברת ישירות לסמארטפון

נראה כי עולם הסמארטפונים צפוי להיקשר בעתיד לכל תחומי החיים, כאשר כעת אנו נחשפים אל יד ביונית המחוברת ישירות אל הסמארטפון באופן אלחוטי. היצרנית היפנית Exiii חשפה זרוע ביונית חדשה, המיוצרת בהליך מיוחד על ידי מדפסת תלת מימד ונושאת תג מחיר זול באופן מפתיע – 300 דולרים בלבד. זרוע זו נועדה לשיפור חייהם של אלו שאיבדו את ידם בתאונות שונות.

הזרוע הביונית, הנקראת Handiii, תקבל את כל כוח העיבוד ותבצע את כל החישובים באמצעות הסמארטפון, זאת על מנת שתוכל לעבוד כיד נורמטיבית, כמה שאפשר. את הפרויקט יציעו תחת קוד פתוח, זאת על מנת שיופץ בקרב מהנדסים ברחבי העולם ואלו יוכלו לשנות, להגדיל ולשפר את התנועות והביצועים של היד הביונית טרם השחרור הרשמי לציבור.

הייצור של Handiii במדפסת תלת מימד יאפשר החלפה מהירה, נוחה וזולה של כל חלקי היד הביונית, כאשר ישנה אף אופציה לבחור בצבעים וטקסטורות שונות ליד. בין החיישנים הנמצאים ב-Handiii ניתן למצוא חיישן EMG, אשר יודע לזהות את הפולסים החשמליים המגיעים משאריות שריר היד עליה מולבש ולהמיר אותם לתנועות פיזיות.

רשימת ההמתנה לזרוע הביונית החדשה כבר ארוכה, וייתכן כי יעבור זמן מה טרם תושק רשמית לציבור.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים